آفتاب
با بیان اتخاذ تمهیدات برای آزادسازی موصل و رمادی؛

العبادی درباره نیروهای مردمی عراق به کشورهای عربی اطمینان داد

العبادی درباره نیروهای مردمی عراق به کشورهای عربی اطمینان داد

نخست وزیر عراق اعلام کرد که تمهیداتی برای آزادسازی دو شهر موصل و رمادی از دست تروریست‌های داعش در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با تعدادی از سفیران کشورهای عربی و اسلامی گفت: رویکرد دولت کنونی این است که چشم‌اندازهای جدید همکاری با کشورهای جهان بالاخص کشورهای عربی و اسلامی گشوده و فعالیت مشترک و وحدت کلمه حاصل شود.

وی تصریح کرد: چالشی واقعی در عراق و سوریه وجود دارد که همان تروریست‌های داعش هستند که به تعدادی از کشورهای دیگر نفوذ کرده‌اند و آخرین اقدامات آنها انفجارهایی بود که در عربستان، کویت، تونس و مصر صورت گرفت.

العبادی افزود: آنها با کشتار شیعیان شروع کردند اما پس از آنکه مناطق سنی نشین را اشغال کردند اهل تسنن را نیز سر بریدند و امروز در تلاش هستند تا فتنه را در کویت و عربستان شعله‌ور کنند تا اوضاع را به هم بزنند و گروهک‌های خود را فعال کنند. ما در عراق با آنها رو در رو هستیم و پیروزی‌هایی را علیه آنها رقم زده‌ایم و ما تمهیداتی برای آزادسازی رمادی و موصل داریم.

نخست وزیر عراق گفت: پیامدهای اوضاع سوریه بر ما تاثیر می‌گذارد و همگان باید پیامدهای خطرناک تروریست‌های داعش را درک کنند و جلوی آنها را بگیرند و با اندیشه آنها مقابله کنند.

وی افزود: سوریه نیازمند راهکار سیاسی است تا روند تخریب در سوریه متوقف شود و تمامی کشورها باید برای تحقق راهکار سیاسی اعمال فشار کنند.

العبادی تاکید کرد: بسیج مردمی یک سازمان امنیتی است که در آن تمامی طائفه‌ها عضو هستند و آنها تحت رهبری فرمانده کل نیروهای مسلح، به دفاع از کشور و مردم و مقدسات خود می‌پردازند.

انتهای پیام

کد N880449

وبگردی