آفتاب

هشدار دولت کلمبیا به گروه فارک نسبت به توقف مذاکرات صلح

هشدار دولت کلمبیا به گروه فارک نسبت به توقف مذاکرات صلح

مذاکره‌کننده ارشد دولت کلمبیا گفت، مذاکرات صلح با گروه فارک در پی اقدامات خشونت‌بار این گروه در مرحله و بحرانی قرار گرفته و اگراین گروه به تعهداتش عمل نکند، دولت خود را از این مذاکرات بیرون می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، مذاکرات صلح میان نمایندگان دولت بوگوتا با چریک‌های فارک با هدف پایان دادن به درگیری‌های 50 ساله از اواخر 2012 در هاوانا، پایتخت کوبا آغاز شده و در بسیاری از موارد دو طرف به توافقاتی دست یافته‌اند اما این روند صلح در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شده است.

"اومبرتو دلا کایه"، مذاکره‌کننده ارشد دولت کلمبیا گفت، روند صلح از زمان آغاز مذاکرات در "بدترین شرایط" قرار دارد و من از فارک می‌خواهم تا به تعهداتش عمل کند. اگر چنین اتفاقی نیفتد، شاید روزی برسد که ما دیگر بر سر میز مذاکره حاضر نشویم.

فارک در هفته‌های گذشته حملاتی را به خطوطی نفتی ترتیب داده و باعث نشست نفت و بروز فاجعه زیست‌محیطی شده که 20 سال برای پاکسازی آن زمان لازم است.

خوشبینی‌ها برای دستیابی به توافق صلح در حالی در هاله‌ای از ابهام و تردید است که نیروهای فارک در آوریل 2015 به یک ایست ارتش در جنوب غرب حمله کرده، 11 سربازرا کشتند.

مقامات ارشد فارک در هاوانا روز جمعه اعلام کرد که به دنبال کاهش تنش‌هاست. حتی اگر روند صلح از این تنش‌ها نجات پیدا کند، بزرگترین مانع ممکن است عقیده مردم کلمبیا در پذیرش یا رد هر توافق صلح در یک رفراندوم باشد.

مذاکره‌کننده ارشد دولت کلمبیا گفت: حقیقت تلخ این است که مردم کلمبیا هیچ اعتقادی به روند صلح ندارند.

انتهای پیام

کد N879655

وبگردی