آفتاب

معترضان یونانی با شعار "نه" سخنرانی مرکل را دچار اخلال کردند

معترضان یونانی با شعار "نه" سخنرانی مرکل را دچار اخلال کردند

در جریان سخنرانی صدراعظم آلمان، گروهی از معترضان حامی دولت یونان در حمایت از نخست وزیر این کشور به زبان یونانی شعار "نه" سر داده و سخنرانی وی را دچار وقفه کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، این رویداد زمانی رخ داد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تازه سخنرانی‌اش در برلین را به مناسبت هفتادومین سالروز کل حزبش موسوم به "دموکرات مسیحی" آغاز کرده بود.

این معترضان به زبان یونانی شعار "نه" سر داده و پلاکاردهایی را در دست داشتند که همین شعار بر روی آن‌ها نوشته شده بود.

مقامات امنیتی به سرعت این معترضان را از صحنه خارج کردند و آنها نیز هیچ مقاومتی نکردند.

همزمان با اینکه معترضان در حال ترک محل کنفرانس بودند، مرکل در پاسخ به معترضان گفت: به منظور متعادل کردن مجدد وضعیت ما نیز به زبان یونان می‌گوییم "بله"؛ اظهاراتی که با تشویق پیروان حزب مرکل مواجه شد.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان هفته گذشته به منظور افزایش هرچه بیشتر قدرت موضعش در مذاکرات با رهبران بانک مرکزی اروپا، کمیسیون اروپا و صندوق‌ بین‌المللی پول خواستار برگزاری رفراندوم امروز (یکشنبه) یونان شد و سوالی که در این رفراندوم مطرح می‌شود این است که آیا درخواست وام دهندگان بین‌المللی برای اجرای تدابیر ریاضتی سنگین پذیرفته می‌شود یا خیر.

پس از آنکه وام دهندگان بین‌المللی یونان تمدید برنامه کمک مالی به این کشور و یا به تعویق انداختن باز پرداخت‌های بدهی‌های پیشین را رد کردند، مذاکرات از پایان ژوئن سال جاری میلادی به تعویق افتاده است.

اگر مردم یونان در رفراندوم امروز رای "آری" دهند، دولت سیپراس احتمالا استعفا می‌دهد و یونان باید برنامه‌های ریاضتی بیشتر از جمله افزایش مالیات و قطع حقوق بازنشستگی را بپذیرد.

از سوی دیگر اگر مردم یونان در این رفراندوم رای "خیر" دهند، احتمالا منجر به خروج یونان از منطقه یورو و اتحادیه اروپا خواهد شد و سوالات بسیاری درباره یورو به عنوان یک وجه رایج معتبر مطرح می‌شود.

نظرسنجی‌های صورت گرفته چند ساعت قبل از آغاز رفراندوم نشان می‌دهد که میزان رای "آری" و "خیر" تقریبا به یک اندازه است.

انتهای پیام

کد N879608

وبگردی