آفتاب

هیلاری کلینتون: چین به دنبال هک همه چیز است

هیلاری کلینتون: چین به دنبال هک همه چیز است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا چین را به تلاش برای هک همه چیز و سرقت اطلاعات دولتی متهم کرد؛ اتهامی که به طور حتم باعث خشم پکن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا گفت: چین به دنبال هک همه چیز و سرقت اطلاعات گسترده دولتی برای دستیابی به پیشرفت است. چین هر کاری می‌کند تا پیروز و برنده باشد.

جیمز کلاپر، رئیس امنیت ملی آمریکا ماه گذشته میلادی گفته بود که چین مظنون اصلی در هک اطلاعات شخصی میلیون‌ها کارمند دولتی آمریکاست؛ اتهامی که چین آن را رد کرده و یک منطق منسوخ می‌داند.

دولت آمریکا در سال‌های اخیر عامل چندین اقدام هکری را چین معرفی کرده و در برخی موارد گفته که این هک‌ها توسط اعضای ارتش چین صورت گرفته است.

کارشناسان امنیت فضای مجازی می‌گویند، هک داده‌های چهار میلیون کارمند کنونی و قبلی فدرال آمریکا به نظر بخشی از تلاش پکن برای ایجاد پایگاه داده‌ای برای جاسوسی است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا ادامه داد: ما باید درباره چگونگی رویارویی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و تمایلات و جاه‌طلبی‌های وی هوشمندانه‌تر رفتار کنیم. من پوتین را می‌شناسم. او مرد سرسختی است. زمانی که حرف از رویارویی با پوتین به میان می‌آید، بهترین گزینه همکاری است، فکر نمی‌کنم جایگزین دیگری بعد از همکاری وجود داشته باشد.

روابط میان مسکو و واشنگتن در پی دخالت روسیه در امور اوکراین و حمایت از جدایی‌طلبان شرق این کشور به سردی گرویده است اما با وجود این تنش‌ها، پوتین در مراسم روز استقلال آمریکا نامه‌ای به باراک اوباما رئیس‌جمهوری این کشور ارسال کرد و نوشت: روابط میان دو کشور برای تضمین ثبات جهانی مهم است.

وی همچنین خواستار برگزاری گفت‌وگو بر پایه احترام و برابری شد.

انتهای پیام

کد N879355

وبگردی