آفتاب
محمد رجایی:

آمریکایی‌ها از تسلیم کردن ملت ایران ناامید شده‌اند

آمریکایی‌ها از تسلیم کردن ملت ایران ناامید شده‌اند

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه کشور، بر اساس اقتصاد مقاومتی و هماهنگ و همسو با آن پایه‎‌ریزی خواهد شد.

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه کشور، بر اساس اقتصاد مقاومتی و هماهنگ و همسو با آن پایه‎‌ریزی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، محمد رجایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گناباد افزود: فراکسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس برای پیگیری، ایجاد و فراهم شدن بستر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و شناسائی قوانین مزاحم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در بعضی از کشورهای تازه استقلال یافته، زمان صدور مجوزهای لازم برای ایجاد یک واحد تولیدی به دو روز رسیده که متأسفانه در کشور ما این روند چند ماه به طول می‌انجامد. در مجلس شورای اسلامی به دنبال شناخت قوانین مزاحم هستیم تا از طریق اصلاح این قوانین فضای کسب و کار بهتر شده و دادن مجوزهای لازم برای شروع یک کار سرعت بخشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید مسیرهای یک اقتصاد درونگرا شناسایی شود که در مسیر بهبود فضای کسب و کار بسیار مهم است.

این نماینده مجلس درباره مذاکرات هسته‎ای نیز گفت: توافق ایران با کشورهای 1+5 بر سر مسئله هسته‌ای دور از انتظار نیست. به نظر می‎رسد با توجه به عقب‌‎نشینی کنگره آمریکا در خصوص بازرسی از مراکز نظامی ایران آن‌ها از تسلیم کردن ملت ایران تا حد زیادی ناامید شده‌اند.

وی با بیان این‌که «آمریکا تا جایی که می‌تواند سعی می‌کند حق ایران را ضایع کند»، گفت: نظام استکبار به دلیل تفکر استقلال طلبانه انقلاب ایران همیشه در تقابل با ملت ایران قرار داشته است.

وی در مورد تاثیر تحریم‎‌ها بر اقتصاد ایران نیز خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها برمی‌گردد و بقیه به دلیل مسائل مدیریتی است.

رجایی در خصوص حذف یارانه بعضی از خانوارهای ایرانی نیز گفت: اصل حذف یارانه افراد پر درآمد کار درستی است که باید انجام شود، با این کار می‌توان بیشتر به محرومین کمک و یا طرح‌هایی مثل طرح تحول سلامت را در کشور اجرا نمود.

وی درباره طرح منطقه ویژه اقتصادی گناباد نیز خاطرنشان کرد: در دولت قبل لایحه منطقه ویژه اقتصادی گناباد و 6 شهر دیگر به مجلس تقدیم شد که دولت یازدهم این لایحه را پس گرفت. با پیگیری‎‌های انجام شده بناست در شهرک صنعتی کاخک گناباد زیرساخت‎های یک منطقه ویژه اقتصادی فراهم شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره پروژه فاضلاب شهری شهرستان گناباد گفت: در این پروژه باید بخش خصوصی وارد شود و متاسفانه مشکل نبود سرمایه‎گذار از موانع جدی انجام این پروژه است. اگر بخش خصوصی وارد کار شود این پروژه توجیه اقتصادی بسیار خوبی دارد.

نماینده مردم گناباد در مورد پروژه کاشی هستی نیز تصریح کرد: هم اکنون در پروژه کاشی هستی ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‎ گذاری شده و اگر موضوع دریافت تسهیلات ارزی این واحد تولیدی حل شود پروژه در دهه فجر امسال راه‌‎اندازی خواهد شد.

وی درباره مجتمع آموزش عالی گناباد هم گفت: این مرکز آموزشی تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و اگر دو دانشکده دیگر در آن دایر شود به دانشگاه تبدیل می‌شود.

وی در مورد تخصیص بودجه زیارت نیز گفت: این بودجه ابتدا برای چند شهر بزرگ مذهبی مثل مشهد قم و شیراز در نظر گرفته شده بود اما بعد ها به تمام شهرهای ایران تسری پیدا کرد.

رجایی با بیان این‌که «مصلی و مساجد داخل شهر در فهرست بودجه زیارت نیستند»، تصریح کرد: در این بودجه، شرایط زائر از مبدا تا مقصد دیده شده و در حقیقت باید برای رفاه زائرین در بهتر شدن امکانات رفاهی بین راهی مصرف شود.

انتهای پیام

کد N879298

وبگردی