آفتاب

تاکید بوتفلیقه بر باقی‌ماندن در قدرت با وجود وضعیت جسمانی نامناسب

تاکید بوتفلیقه بر باقی‌ماندن در قدرت با وجود وضعیت جسمانی نامناسب

رئیس‌جمهوری بیمار الجزایر به‌رغم ناتوانی در اداره امور به دلیل وضعیت جسمانی‌اش در پاسخی ضمنی به درخواست اپوزیسیون که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند، گفت که تا پایان دوره‌اش در این سمت باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر در پیامی به مناسبت روز استقلال کشورش (پنجم ژوئیه) گفت: با وجود شرایط جسمانی کنونی‌ام، مصمم هستم تا وظیفه خود را به یاری حق تکمیل کنم و براساس حکمی که از سوی اکثریت مردم به من محول شده است، عمل کنم.

بسیاری از احزاب اپوزیسیون و شخصیت‌های سیاسی تاکید دارند که بوتفلیقه شرایط جسمانی مناسبی ندارد و باید از سمتش کناره‌گیری کند. آنها می‌گویند که باید انتخابات زودهنگام برای تعیین رئیس‌جمهور جدید برگزار شود.

علاوه بر این بوتفلیقه از تمام احزاب خواسته است تا "تبادل افکار و گفت‌وگوهای دموکراتیک را با توجه به اخلاق دموکراتیک و با تلاش برای گسترش امید در کشور آغاز کنند."

رئیس‌جمهوری الجزایر همچنین تاکید کرد که فرآیند اصلاح قانون اساسی به مرحله نهایی خود رسیده است.

پیش‌نویس اصلاحات قانون اساسی آخرین گام از بسته اصلاحاتی است که آوریل 2011 از سوی بوتفلیقه اعلام شد و شامل اصلاح قوانین مرتبط با انتخابات، احزاب سیاسی و رسانه‌ها می‌شود.

انتهای پیام

کد N879147

وبگردی