آفتاب

سفیر ایران در کویت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر مهری را تسلیت گفت

سفیر ایران در کویت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر مهری را تسلیت گفت

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر مهری از روحانیون شیعه و فعال در کشور کویت را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا عنایتی در پیامی به سید جعفر مهری فرزند حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر مهری درگذشت پدر وی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

برادر گرانقدر جناب آقای سید جعفر مهری

سلام علیکم

خبر درگذشت والد معزز سلاله السادات، حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر مهری موجب تاثر و تاسف شد.

اینجانب ارتحال آن فقید سعید را به جنابعالی و بستگان محترم تسلیت و تعزیت گفته، از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بستگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر مهری از روحانیون شیعه و فعال در کشور کویت بود که نمایندگی مراجع تقلید در این کشور را بر عهده داشت.

وی به صورت مستمر با مراجع عظام تقلید در قم و نجف و همچنین بیت مقام معظم رهبری در ارتباط بود و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های علمی و سیاسی کویت به شمار می‌رفت و مواضع این روحانی برجسته همیشه مورد توجه مردم و مسئولان کویت بود.

وی امامت مسجد امام علی (ع) در منطقه امویه کویت را بر عهده داشت که یکی از مساجد مهم شیعیان کشور کویت است.

حجت الاسلام والمسلمین مهری که از شاگردان آیت الله سید ابوالقاسم خوئی و آیت الله سید محمد باقر صدر بود در سال 64 از شهر قم به کشور کویت رفت و در طول این سال‌ها همواره پناهگاهی برای شیعیان این کشور محسوب می‌شد.

انتهای پیام

کد N878927

وبگردی