آفتاب
وزارت خارجه مصر:

وارد نبرد سختی با تروریست‌های تکفیری در کشور شده‌ایم

وارد نبرد سختی با تروریست‌های تکفیری در کشور شده‌ایم

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای از آغاز نبردی سخت میان ارتش این کشور و تروریست‌های تکفیری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وزارت خارجه مصر امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور وارد نبردی سخت با تروریست های تکفیری شده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: اقدامات تروریستی اخیر علیه رزمندگان مصری در صحرای سینا در ادامه اقدامات تروریستی در منطقه از جمله کویت، تونس و دیگر کشورها صورت گرفت.

وزارت خارجه مصر همچنین با تأکید بر قدرت ارتش این کشور برای ریشه کن کردن پدیده تروریسم در صحرای سینا تصریح کرد: این اتفاق با همکاری ها و کمک های ملت مصر محقق خواهد شد.

این وزارتخانه با تأکید بر ادامه عملیات ارتش علیه تروریست های تکفیری در صحاری سینا از لزوم همکاری های بین المللی برای غلبه بر تروریسم سخن گفت.

گفتنی است، بیش از ۷۰ فرد مسلح و تروریست روز چهارشنبه هفته گذشته به طور همزمان به ایست های بازرسی در شمال سیناء حمله کردند.

ارتش مصر در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۰ سرباز این کشور و ۲۲ فرد مسلح در جریان این حمله کشته شدند. این در حالی است که برخی رسانه ها به نقل از منابع امنیتی مصر شمار کشته های ارتش و پلیس مصر را ۱۸ نفر و تلفات تروریست ها را ۳۸ نفر اعلام کرده اند. برخی رسانه ها نیز شمار نظامیان مصری کشته شده در این حمله را بیش از ۶۰ نفر اعلام کردند.

پس از حمله خونین روز چهارشنبه تروریست ها به مراکز نظامی ارتش مصر در صحرای سینا، ارتش این کشور عملیات نظامی خود علیه تکفیریها در این منطقه را تشدید کرده است.

کد N878824

وبگردی