آفتاب

بزرگترین تظاهرات هندوراسی‌ها علیه رئیس‌جمهور

بزرگترین تظاهرات هندوراسی‌ها علیه رئیس‌جمهور

در بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در هندوراس ده‌ها هزار تن از مردم به خیابان‌های پایتخت آمده و خواستار استعفای رئیس‌جمهور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، در این راهپیمایی 60 هزار تن که بسیاری از آنها مشعل در دست داشتند در این تظاهرات پرسروصدا در مسیر کاخ ریاست‌جمهوری خوآن اورلاندو ارناندز دست به راهپیمایی زدند و خواستار استعفای وی شدند. این ششمین عصر جمعه‌ای بود که معترضان به رئیس‌جمهوری هندوراس به خیابان‌های تکو سیگالیا، پایتخت آمدند. معترضان شعار «فساد بس است، خوآن اورلاندو ارناندز برو!» سر می‌دادند.

ائتلافی از گروه‌های سیاسی مخالف خواستار تحقیقات مستقل درباره رسوایی فساد 200 هزار دلاری در موسسه امنیت اجتماعی «هندوران» شده‌اند که بسیاری از شرکت‌های امنیتی به خاطر اقدامات خدماتشان بیشتر از حد معمول پول دریافت می‌کردند. این ائتلاف خواهان تحقیقات مستقل از جانب یک نهاد بین‌المللی است.

ارناندز در جریان انتخابات 2013 ریاست‌جمهوری تایید کرد که مبلغ 150 هزار دلار از شرکت‌های مرتبط با این رسوایی دریافت کرده اما گفت که وی و حزبش نمی‌دانستند این پول از کجا آمده است.

انتهای پیام

کد N878780

وبگردی