آفتاب
کنفرانس مطبوعاتی گروه‌های سیاسی یمن:

همچنان بر عدم مشروعیت «منصور هادی» تأکید داریم

همچنان بر عدم مشروعیت «منصور هادی» تأکید داریم

گروه‌های سیاسی یمن که در کنفرانس ژنو درباره این کشور شرکت کرده بودند با برگزاری نشست خبری مشترک اعلام کردند که همچنان بر اصل عدم مشروعیت «منصور هادی» تأکید دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ، گروه های سیاسی یمن که در نشست ژنو درباره این کشور شرکت کرده بودند، امروز شنبه یک نشست خبری مشترک برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این گروه ها اعلام کردند که همچنان بر اصل عدم مشروعیت «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن تأکید دارند.

این گروه ها همچنین با اشاره به تجاوز وحشیانه آشکار آل سعود علیه یمن تصریح کردند: تجاوز رژیم آل سعود غیر قانونی بوده و ملت یمن حق دفاع از خود را در قبال این تجاوز دارد.

گروه های یمنی همچنین ضمن حمایت از نقش «اسماعیل احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور، بر لزوم کامل شدن تلاش های وی برای پایان دادن به بحران یمن تأکید کردند.

بر اساس اعلام این گروه ها، احزاب و جریان های یمنی یک طرح کامل را به منظور برقراری آتش بس در یمن به «اسماعیل احمد» ارائه داده اند.

این گروه ها با تأکید بر لزوم تحت تعقیب قرار گرفتن «منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن تصریح کردند: گزینه های مختلف در خصوص تشکل شورای ریاست جمهوری را بررسی می کنیم.

گفتنی است، نشست ژنو درباره یمن با کارشکنی های عربستان سعودی با شکست مواجه شده و بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

کد N878777

وبگردی