آفتاب
استاندار یزد:

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از عوامل حفظ اصالت‌های فرهنگی هستند

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از عوامل حفظ اصالت‌های فرهنگی هستند

استاندار یزد با قابل توجه خواندن نقش و وظیفه حساس شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در برخورد با فرآیندهای فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یکی از عوامل مهم فرهنگ‌سازی و حفظ اصالت‌های فرهنگی به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، سیدمحمد میرمحمدی در پیامی که به مناسبت 14 تیرماه روز "شهرداری و دهیاری" صادر کرد، گفت: شهرداری و دهیاری به عنوان یک نهاد اجتماعی در جامعه مدنی، از نقشی مهم و قابل توجه در عرصه‌های مختلف توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برخوردارند. در جمهوری اسلامی ایران این نهادهای تأثیرگذار اجتماعی، با توسعه سیاسی پیوندی ناگسستنی یافته به نحوی که با مشارکت مردم شریف در صحنه تعیین سرنوشت خویش در انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، تأثیرگذاری مستقیم آنها در نحوه مدیریت و اداره جامعه خویش مشهود گردیده است.

وی ادامه داد: هویت بخشی به سیما و کالبد شهر و روستا، توجه به استانداردسازی و ایمن‌سازی ابنیه و اماکن، صیانت و احیای بافت قدیم و پاسداشت میراث ارزشمند تاریخی، حفاظت از محیط زیست، توجه به توسعه فضای سبز، مشارکت دادن بانوان و جوانان در عرصه مدیریت شهری و روستایی، پرهیز از دخالت دادن اختلافات محله‌ای در تصمیم‌گیری‌ها، توجه به معماری ایرانی اسلامی و تسهیل نمودن مسیر خدمت رسانی به مردم در بخش‌های مختلف از جمله مهم‌ترین وظایف و رویکردهایی است که متولیان امر مدیریت شهری و روستایی باید با دقت و ظرافت در مسیر محقق نمودن آن بکوشند.

استاندار یادآور شد: البته در کنار این مسئولیت‌ها، نقش و وظیفه حساس این نهادها در برخورد با فرآیندهای فرهنگی و اجتماعی نیز قابل توجه است و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یکی از عوامل مهم فرهنگ‌سازی و حفظ اصالت‌های فرهنگی به شمار می‌روند.

وی در ادامه نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فراهم آمدن زیرساخت‌ها در بسیاری از شهرها و روستاهای استان تاریخی یزد، راه برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین مدیریتی در بخش شهری و روستایی مهیا شده است و می‌توان در کنار همدلی و وحدت همه دست اندرکاران این عرصه خطیر و سرنوشت ساز، گام‌های بلندی را به سمت آبادانی و پیشرفت این استان برداشت بویژه که سیاست ها و رویکردهای سازنده دولت تدبیر و امید نیز یاریگر متولیان امر در شتاب بخشیدن به این امور است.

میرمحمدی در پایان نیز با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه ضیافت الهی، فرارسیدن این روز را به همه دست اندرکاران مدیریت شهر و روستای استان دارالعباده یزد تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با تلاش بی‌وقفه، فضای شهرها و روستاها برای مردم، ایمن، لذتبخش، زیبا و نشاط آفرین شود.

انتهای پیام

کد N878762

وبگردی