آفتاب

شهر "الزبدانی" در محاصره ارتش سوریه و بستن مسیر اصلی شمالی این شهر

شهر "الزبدانی" در محاصره ارتش سوریه و بستن مسیر اصلی شمالی این شهر

ارتش سوریه به همراه نیروهای حزب الله لبنان نبردی را در الزبدانی در نزدیکی مرزهای لبنان برای بازپس‌گیری این منطقه از دست تروریست‌ها آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، منابع نظامی آگاه در دمشق خاطرنشان کردند که ارتش سوریه مراکز فرماندهی جبهه النصره و گروه‌های هم‌پیمان آن را در الزبدانی هدف قرار داد.

خبرنگار النشره نیز در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و حزب الله لبنان مسیر الزبدانی از سمت شمال را که دو شهرک سرغایا و عین حور را از زبدانی جدا می‌کند، بستند. در واقع این محدوده مسیر جنوبی دمشق و بیروت است که بسته شده است.

منابع عنوان کردند که ارتش سوریه با پشتیبانی حزب الله حمله گسترده‌ای را به شهر الزبدانی از هفت محور آغاز کرد و مسیر اصلی شمال شهر زبدانی را بست.

منابع تصریح کردند که جنگنده‌های ارتش سوریه حملات بسیاری به مناطقی از این شهر و اطراف آن داشتند که این حملات به عنوان مقدمه‌ آغاز حملات امروز صورت گرفت.

این حمله در میان پشتیبانی توپخانه‌ای و هوایی برای بازپس‌گیری این شهر که واقع در غرب دمشق در نزدیکی مرزهای لبنان است، صورت گرفت.

در حلب نیز ارتش سوریه ضد حمله‌ای را برای بازپس‌گیری مرکز پژوهش‌های علمی در غرب حلب ترتیب داد. یک روز قبل، این مرکز به دست تروریست‌های النصره و گروه‌های مخالف سقوط کرد.

همزمان، درگیری‌هایی میان دو طرف در منطقه اللیرمون و محله جمعیه الزهرا که ارتش سوریه بخش‌هایی از آن را تحت کنترل خود درآورده بود، صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N878582

وبگردی