آفتاب

معرفی مدیرکل جدید پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح

معرفی مدیرکل جدید پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح

مدیرکل جدید پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح با حفظ دستاورهای خود در امر پیشگیری از وقوع جرم باید حرکت جدیدی را در این راه آغاز تا بتواند تحول عمیق تری را ایجاد کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان قوه قضائیه پیرامون پیشگیری از وقوع جرم گفت: ایشان تاکید کردند که باید تلاش‌های سازمان یافته‌ای در این زمینه صورت پذیرد؛ چرا که در غیر این صورت جرایم مدام افزایش و گسترش یافته و مدیریت کلان آن ممکن نخواهد بود.

بهرامی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق تر برای فعالیت های پیشگیرانه و عدم تکیه صرف به برگزاری چند جلسه و همایش افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری تکیه بر روی برنامه روشن و مدون، به حرکت دقیق در مسیر چشم انداز آینده کمک می کند و مانع از روزمرگی می شود.

بهرامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره آموزش مسائل قضایی و حقوقی به جامعه گفت: خوشبختانه سازمان قضایی نیروهای مسلح این اقدام را از سال‌های خیلی قبل در دستور کار خود قرار داده و با فرستادن قضات به داخل یگان‌ها، نظامیان را با مباحث حقوقی و قضایی آشنا می‌سازد.

وی به دستاوردهای مهم سازمان قضایی در پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: باید با حفظ این دستاورها حرکت جدیدی در این راه آغاز تا تحول عمیق‌تری را بتوان ایجاد کرد.

این مقام قضایی در ادامه، با تقدیر از زحمات و تلاش های احمد غلامی مدیرکل سابق عفو و پیشگیری از وقوع جرم گفت: با وجودی اینکه ایشان دو مسئولیت را در سازمان عهده‌دار بودند، اما در حد وسع خویش نسبت به پیشبرد برنامه ها اهتمام داشتند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سپس با معرفی حجت الاسلام رمضان علی صالحی به عنوان مدیر کل جدید پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ایشان از طلاب فاضل و تحصیل کرده هستند و سمت های مختلفی را در این چند ساله عهده دار بودند.

در ادامه، معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نوع تفکر فرماندهان درباره مجموعه‌های تحت امر نسبت به سابق متفاوت است، گفت: امروز خوشحال هستیم که آثار و برکات برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم ملموس بوده و باعث کاهش جرایم و تغییر نوع برخوردها در نیروهای مسلح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق افزود: امروز پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح نهادینه شده و نگاه امروز فرماندهان نسبت به این موضوع مهم که در گذشته آن را منافی اقتدار فرماندهی می دانستند، متفاوت شده است.

وی گفت: امروز مدیریت در نیروهای مسلح پدرانه و دلسوزانه است و این یکی از برکات اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است.

در ادامه، احمد غلامی قادی مدیر کل سابق پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ارتقاء پیشگیری از وقوع جرم منوط به همکاری همه مدیران و مجموعه سازمان است و نسبت به این امر مهم همه مسئول اند.

وی جذب کارشناس آمار، متخصصین جرم شناسی و فراهم شدن امکانات دیجیتالی را از نیازهای مهم این اداره کل برشمرد.

حجت الاسلام رمضان علی صالحی، مدیر کل جدید پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حسن ظن مدیریت سازمان در واگذاری این مسئولیت خطیر به وی، خواستار همکاری همه بخش ها برای پیشبرد فعالیت های پیشگیری از وقوع جرم شد.

انتهای پیام

کد N878367

وبگردی