آفتاب
کشاورز خبر داد

همایش استقلال حرفه وکالت از منظر بین‌الملل مرداد ماه برگزار می‌شود

همایش استقلال حرفه وکالت از منظر بین‌الملل مرداد ماه برگزار می‌شود

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از برگزاری همایش بین‌المللی یک روزه استقلال حرفه وکالت و کانون‌های وکلای دادگستری از منظر بین‌الملل در 4 مرداد ماه خبر داد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از برگزاری همایش بین‌المللی یک روزه استقلال حرفه وکالت و کانون‌های وکلای دادگستری از منظر بین‌الملل در 4 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهمن کشاورز در نشستی خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: ما در صدد بر آمدیم که یک بار مسأله استقلال را آنگونه که در مجامع بین‌المللی و در کشورهای دیگر مطرح است، در ایران مطرح کنیم تا بتوانیم صحبت کسانی را که در این زمینه متخصص هستند، بشنویم؛ به همین دلیل با کمک مقامات برج میلاد محل برگزاری همایش را در برج میلاد قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه روسای چند اتحادیه مهم وکلا در این همایش حضور خواهند داشت، ادامه داد: رئیس اتحادیه وکلای کشورهای ترکیه، آلمان، اتریش، فرانسه و هلند در این همایش حضور دارند. این کشورها جزو کشورهایی هستند که از نظر اقتدار تجاری و سیاسی به مراتب مختلف اهمیت خاصی دارند و پدیده وکالت و سنت وکالت نیز در این کشورها قدمت دیرینه‌ای دارد.

کشاورز تصریح کرد: علاوه بر این روسای سه کانون کشور ترکیه یعنی رئیس کانون وکلای آنکارا، استانبول و ازمیر برای این همایش دعوت شده‌اند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با یادآوری اینکه سنت وکالت در ترکیه بسیار قدیمی تر و عمیق تر از کشور ایران است، گفت:‌ کشور ترکیه 160 هزار وکیل دارد.

کشاورز ادامه داد: افرادی از کانون بین‌المللی وکلا که تنها نهاد فراکیر بین‌المللی وکلاست، مدیر اجرایی IBA، رئیس کمیسیون مربوط به امور کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر دنیا که مامور پیگیری استقلال امر وکالت هستند به این همایش دعوت شدند، البته ناگفته نماند رئیس کمیسیون حقوق بشر IBA و نایب رئیس کمیسیون حقوق مدنی وکلا که یک کمیسیون ویژه و تخصصی است نیز به این همایش دعوت شده‌اند و سخنرانی دارند. ما سعی کرده‌ایم همه ابعاد بین‌المللی موضوع استقلال کانون‌های وکلا و وکالت در این همایش مورد بررسی قرار گیرد.

کشاورز یادآور شد: ما سابقه بررسی استقلال وکالت را در سال‌های 84 -85 داشتیم و در یک فرصت کوتاه توانستیم در مورد استقلال وکالت در 29 کشور مختلف نظرسنجی کنیم و در نهایت نتیجه این بود که دیدگاه ها در مورد استقلال در کشورهای دیگر تقریبا منطبق با همان چیزی است که ما در کانون های وکلای دادگستری داریم. به عبارتی مشخص شد که در 29 کشور دیگر صدور پروانه وکالت با کانون های وکلا و مجازات ها و ابطال پروانه‌ها بر عهده کانون‌هاست. امیدوارم در تغییراتی که در لایحه وکالت صورت می‌گیرد این استقلال عمیق‌تر و محکم‌تر شود.

کشاورز با اشاره به مذاکرات کشورمان با 1+5 گفت: اکنون کشور ما در موقعیت بسیار خاصی قرار دارد و امیدوارم که کار مذاکره بین کشور ما و 1+5 به نحو مطلوبی به سامان برسد و نتیجه مثبت داشته باشد.

ادامه دارد ...

کد N878234

وبگردی