آفتاب

تاکید مجدد اردوغان بر احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه

تاکید مجدد اردوغان بر احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی مجددا برناکارآمدی دولت اقلیت برای حل مشکلات این کشور تاکید کرد و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برگزاری یک انتخابات زودهنگام را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی سخنرانی خود در مراسم افطاری روز جمعه نسبت به تشکیل سریع دولتی که بازتاب دهنده اکثریت مجلس باشد ابراز امیدواری کرد.

اردوغان ضمن تاکید بر وجود مشکلات جدی در ترکیه و ضرورت تصمیم گیری سریع و صحیح درباره این مشکلات خاطرنشان کرد: دولت جدید باید برای بررسی به این مسائل به اندازه کافی قدرتمند باشد.

وی ادامه داد: من فکر نمی‌کنم که یک دولت اقلیت چنین قدرتی داشته باشد، احزاب سیاسی که نمی‌توانند درباره مسائل اساسی توافق کنند نخواهند توانست برای مشکلات هم راه حلی هم بیابند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر اظهار کرد: ملت تصمیم خود را در انتخابات هفتم ژوئن ابراز کرد. اگر دولتی در این شرایط شکل نگیرد راه حل بحران، دوباره مردم هستند. اگر پارلمان نتواند این مساله را حل کند دولت این کار را خواهد کرد.

بر اساس نتایج انتخابات اخیر حزب عدالت و توسعه اکثریت قاطع خود را از دست داد و 13 سال سلطه تک حزبی‌اش در عرصه سیاست این کشور پایان یافت.

بسیاری معتقدند تاکید مداوم اردوغان بر احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام به این دلیل است که تنها راه پیروزی قاطع مجدد عدالت و توسعه در پارلمان همین برگزاری انتخابات مجدد است.

براساس قانون، اردوغان این حق را دارد که پس از پایان ضرب‌الاجل 45 روزه برای تشکیل دولت ائتلافی، برگزاری انتخابات زود هنگام را درخواست کند.

انتهای پیام

کد N878225

وبگردی