آفتاب

هشدار روسیه درباره نقض توافق‌نامه مینسک درمورد بحران اوکراین

هشدار روسیه درباره نقض توافق‌نامه مینسک درمورد بحران اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که نه توافقنامه مینسک و نه روند صلح در اوکراین نباید توسط کشوری نقض و تضعیف شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه به همتایان غربی خود هشدار داد که هرگونه اقدام برای تخریب و تضعیف توافقنامه‌ مینسک غیرقابل قبول است و این توافقنامه‌ را نباید نقض کرد. کشورهای گروه تماس موسوم به نرمادی شامل فرانسه، آلمان، اوکراین و روسیه که همگی از سازش اوکراین نفع می‌برند به دنبال بررسی مجدد توافقات مینسک هستند.

وزیر امور خارجه روسیه به کشورهای غربی تاکید کرد تا به صورت فعالانه بر مقام‌های کی‌یف به منظور دستیابی به یک سازش صلح‌آمیز با هدف توقف درگیری‌ها در اوکراین تاثیر بگذارند.

لاوروف در جریان دیدار با همتای خود در لوکزامبورگ به طرف‌های درگیر در بحران اوکراین تاکید کرد تا بار دیگر مذاکرات جدیدی را برگزار کرده و به واقعیت‌ها و تحولات جدید بپردازند.

در حال حاضر، بحران اوکراین به یک مناقشه سیاسی میان مقام‌های کی‌یف و جدایی‌طلبان شرق اوکراین بدل شده است. دو طرف درگیر در فوریه 2015 در مینسک، بلاروس با هم دیدار درباره سازش صلح‌آمیز بحران به توافق دست یافتند.

لاوروف همچنین مقام‌های کی‌یف را به ناتوانی و عدم تمایل برای تحقق تعهدات در برگزاری انتخابات محلی با همکاری دو منطقه شرق متهم کرد و گفت: ایجاد مذاکرات مستقیم و صلح‌آمیز میان اوکراین و جدایی‌طلبان یک مولفه مهم در حرکتی موفقیت‌آمیز به سمت صلح است.

انتهای پیام

کد N877770

وبگردی