آفتاب

والیبالیست های آمریکایی مردانه جنگیدند اما کم آوردند

والیبالیست های آمریکایی مردانه جنگیدند اما کم آوردند

تیم ملی والیبال ایران با توجه به شکست آمریکا برابر لهستان از لیگ جهانی حذف شد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت حساس والیبال لهستان و آمریکا، یکی از زیباترین بازی های لیگ جهانی بود. بقای ایران در لیگ جهانی تنها در صورتی ممکن می شد که آمریکایی ها پیروز بازی باشند. آنها هم در همان بازی اول دست به هر کاری زدند که پیروز باشند. شروع رویایی آمریکا در ست اول و پیروزی 25 بر 19 این تیم، امید را برای ایران بیش از قبل کرد. اتفاقی که سبب شد بسیاری از هواداران ایرانی به تماشای این بازی بنشینند.

لهستانی ها در ست دوم به بازی برگشتند و در یک بازی نزدیک توانستند 25 بر 22 ست را از آمریکا ببرند اما ست سوم با نتیجه 25 بر 21 به سود آمریکایی ها شد. ست چهارم باز با پیروزی لهستان به پایان رسید. این بار آنها توانستند از ابتدای ست بهتر باشند و در نهایت هم 25 بر 20 این ست را ببرند. بازی به ست پنجم کشید. لهستانی ها اگر این ست را می باختند و آمریکایی ها بازی را می بردند، این شانس برای ایران هنوز باقی می ماند تا بتواند از گروهش صعود کند چون در لیگ جهانی بعد از تعداد پیروزی در امتیازات مساوی، ملاک برتری مجموع ست هاست . ایران که بعد از بردن روسیه معدل ست 10.18 را داشت، در برابر لهستانی قرار داشت که اگرچه تا قبل از این بازی معدل 10.51 بدست آورده بودند، با شکست این بازی  میانگین امتیازشان کم می شد و پیروزی 3 بر صفر ایران در بازی دوم  با روسیه و البته شکست بدون امتیاز لهستان برابر آمریکا می توانست ایران را بالا ببرد.

آمریکا با تمام وجود به بازی رفته بود تا پیروز باشد اما لهستانی ها هم در خانه نیامده بودند که کارشان به اما و اگر بیفتد. کوبیاک و کورک در این بازی سخت و دشوار تمام تلاش شان را کردند و وقتی در ست پنجم کوبیاک با تک دفاع عالی خود امتیاز 13 را برای تیمش گرفت، توانست تیمش را در آستانه صعود قرار دهد. مثلث دژیسکا، کورک و کوبیاک توانستند با امتیاز 15 بر 12 این ست را به سود کشورشان تمام کنند و رویای ایران را به باد بدهند.

4141

 

 

کد N877687

وبگردی