آفتاب
اسلوبودان کواچ:

بازیکنان ایران شایسته افتخار هستند/ فقط یک قدم مهم را برنداشتیم

بازیکنان ایران شایسته افتخار هستند/ فقط یک قدم مهم را برنداشتیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از نخستین دیدار برابر تیم ملی روسیه گفت: به بازیکنانم به خاطر دیدار برابر لهستان و نمایشی که در همه بازیهای گذشته داشتند افتخار می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسلوبودان کواچ پس از برگزاری نخستین دیدار تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان در هفته هشتم لیگ جهانی به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس آزادی ضمن بیان این مطلب افزود: یک بازی فوق العاده را پشت سرگذاشتیم و با 82 درصد موفقیت برابر قهرمان جهان آنرا پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: قبل از بازی به بازیکنانم گفتم که مسئولیت سنگینی برعهده دارید و باید به پیراهن تیم ملی احترام بگذارید و به 15 هزار نفری که در سالن بودند و 50 میلیونی که از تلویزیون این بازی را می بیینند باید احترام بگذارند. به همه نشان دادیم که یک تیم در سطح بالا هستیم و سعی می کنیم این بازی را تکرار کنیم.

کواچ در پاسخ به این پرسش که اگر ایران به مرحله بعدی صعود نکند شما چه چیزی را فاکتور اصلی می دانید گفت: ما در گروه سختی قرار گرفتیم و حتی نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشتیم. اگر تیم روسیه بعد از ما قرار گرفته این باید برای همه شفاف باشد. شاید فقط یک قدم مهم برابر لهستان را نتوانستیم خوب برداریم و گرنه در عملکرد فوق العاده بودیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: فکر می کنم همه مردم و خبرنگاران باید این موضوع را درک کنند. در شروع مسابقات وقتی به گروه ما نگاه می کردید فکر می کردید چه تیمی در صدر قرار بگیرد از بین ایران، آمریکا، لهستان و روسیه. شاید این یک تصور است که شما در همه زمینه ها قدرت اول جهان هستید اما باید قبول کنیم که ما یک تیم نوپا در والیبال هستیم. با این حال تلاش می کنیم همچنان در صدر بهترین ها باقی بمانیم.

وی افزود: در این گروه ما برای هر امتیاز جنگیدیم. گرفتن یک امتیاز از روسیه شاید کار سختی باشد. من به همه بازیکنانم به خاطر بازی امشب و همه دیدارهایی که تا به حال داشتند افتخار می کنم. می خواهم سوال کنم که آیا درک می کنید پیروزی برابر قهرمان المپیک و دوره قبل چیست؟ ما این کار را کردیم.

کد N877635

وبگردی