آفتاب
بیست و ششمین دوره لیگ جهانی؛

برتری ایران مقابل روسیه در ست نخست/ موزرسکی پشت خط زن شد

برتری ایران مقابل روسیه در ست نخست/ موزرسکی پشت خط زن شد

تیم ملی والیبال ایران در پایان ست نخست دیدار خود برابر روسیه در هفته هشتم رقابتهای لیگ جهانی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه از ساعت ۲۱ امروز جمعه در چارچوب هفته هشتم رقابتهای لیگ جهانی در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان ست نخست تیم کشورمان برابر حریف خود به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران در این بازی با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، شهرام محمودی و مهدی مرندی (لیبرو) برابر روسیه‌ای به میدان رفت که سرمربی موقت این تیم در اقدامی جالب توجه دیمیتری موزرسکی ۲۱۸ سانتیمتری را به عنوان بازیکن پشت خط زن جانشین میخائیلوف مصدوم کرد. ضمن اینکه خبری از آشچف در ابتدای بازی نبود.

روسیه در شروع ست دو امتیاز متوالی گرفت اما بازیکنان ایران با دفاع روی تور خوب و سرویس‌های هدفدار خود ۶ بر ۳ پیش افتادند تا سرمربی روسیه تقاضای تایم اوت کند. پس از آن روسیه با یک دفاع خوب فاصله را کاهش داد اما وقت اول استراحت فنی ۸ بر ۶ برای ایران رقم خورد. بازگشت دو تیم به زمین با چند اشتباه از تیم کشورمان همراه شد تا روسیه در امتیاز ۱۰ به ایران برسد اما با تغییر سرویس دو اشتباه متوالی از روسیه ایران را ۱۳ بر ۱۰ پیش انداخت. مربی روسیه آشچف را هم به میدان فرستاد اما وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران روی تابلو ثبت شد.

روس‌ها با دریافت‌های خوبی که در انتهای زمین داشتند بازیکنان ایران را تحت فشار قرار دادند و به یک امتیازی کشورمان رسیدند که کواچ تقاضای تایم اوت کرد تا در روند امتیازگیری حریف وقفه ایجاد شود. در امتیازات پایانی این ست هر دو مربی تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کردند با این حال ست نخست با برتری ۲۵ بر ۲۱ ایران خاتمه یافت.

کد N877604

وبگردی