آفتاب

تظاهرات مصری‌ها در محکومیت کشته شدن رهبران اخوان‌المسلمین به دست نیروهای امنیتی

تظاهرات مصری‌ها در محکومیت کشته شدن رهبران اخوان‌المسلمین به دست نیروهای امنیتی

صدها تن از حامیان اخوان المسلمین مصر با برگزاری راهپیمایی شبانه کشته شدن 13 تن از رهبران اخوان المسلمین به دست نیروهای امنیتی مصر را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، تظاهرکنندگان مصری ضمن حمل تصاویر کشته‌شدگان ترور رهبران اخوان المسلمین در شهر «6 اکتبر» در غرب قاهره را محکوم کردند و شعارهایی را علیه نظام عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر سردادند.

مصری‌ها با تجمع در منطقه «السیوف» اسکندریه، منطقه کرداسه و المنصوره در استان جیزه و دیگر شهرها و حمل تصاویر محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر اقدامات «کودتاچیان» و عملیات سرکوب توسط دستگاه‌های امنیتی را محکوم کردند.

مسوولان امنیتی مصری اعلام کرده بودند که نیروهای امنیتی 9 «فرد مسلح» را در هنگام بازرسی از یک مرکز اخوان‌المسلمین در شهر «6 اکتبر» و با مجوز دادستانی کل به قتل رسانده‌اند اما محمد منتصر، سخنگوی اخوان‌المسلمین وقوع هرگونه درگیری مسلحانه را تکذیب کرد و گفت قربانیان بی‌سلاح بوده‌اند.

اخوان‌المسلمین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی 13 تن از رهبران اخوان را در داخل یک منزل به قتل رسانده‌اند. کشته شدن رهبران اخوان المسلمین به دنبال سلسله ناآرامی‌های اخیر در مصر صورت گرفت که با ترور هشام برکات، دادستان کل مصر آغاز شده است.

روزچهارشنبه شبه‌نظامیان مسلح به طور همزمان چندین پایگاه ارتش در صحرای سینا را هدف قرار دادند که موجب کشته شدن ده‌ها نظامی مصری شد. نیروهای ارتش مصر نیز در مقابل بیش از 100 فرد مسلح را از پای درآوردند. مسوولیت این حملات ار داعش برعهده گرفته است.

به دنبال این تحولات دولت مصر پیش‌نویس قانون مبارزه با تروریسم را که به گفته دولت «محقق‌کننده عدالت و قصاص سریع عاملان ترور افراد» است، تصویب کرد.

ناآرامی‌ها در مصر تا جایی پیش رفته که مخالفان نظام مصر از جمله «ائتلاف حمایت از مشروعیت» و جبهه سلفی نسبت به وقوع جنگ داخلی در مصر هشدار داده و نظام سیاسی را مسوول خشونت‌های اخیر از زمان برکناری محمد مرسی دانستند.

رهبران مخالفان مصر در کنفرانسی در استانبول ترکیه خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی درخصوص کشته شدن 13 تن از رهبران اخوان‌المسلمین شدند.

انتهای پیام

کد N877402

وبگردی