آفتاب
نوبخت در سخنان خطبه‌های پیش از نماز جمعه:(اجمالی)

ایران با شش قدرت جهانی نبرد تن به تنی را آغاز کرده است

ایران با شش قدرت جهانی نبرد تن به تنی را آغاز کرده است

سخنگوی دولت گفت: نمایندگان ایران در مقابل گروه ۱+۵ نبرد تن به تنی را آغاز کردند و این اتفاق برای اولین بار است که در دنیا به وجود آمده که یک کشور در مقابل چندین قدرت جهانی حرف بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خسارت های فراوان جنگ جهانی دوم اظهار داشت: پس از جنگ سازمان گات برای تقسیم غنائم جنگی بوجود آمد و این جنگ خسارت های زیادی را به مردم جهان وارد کرد.

نوبخت ادامه داد: در نیمه دوم قرن بیستم جهان به این نتیجه رسید که رویکرد جدیدی را باید برای تقسیم غنائم در پیش بگیرند تا در قالب پیمان‌های جهانی این غنائم را تقسیم بندی کنند که از دل این سیاست سازمان تجارت جهانی(گات) تأسیس شد. و قرار بود هر کشوری که از این نظم خارج می‌شود مورد تحریم قرار گیرد.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل با قطعنامه های ۱۷۳۷، ۱۷۴۷ و ۱۷۰۳ تحریم های ظالمانه ای را علیه ایران اعمال کرد و این در راستای همان سیاست های پس از جنگ جهانی دوم بود و یک نبرد تمام عیار اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های بزرگ بوجود آمد و آنها تلاش کردند تا با این تحریم ها ملت ایران را فلج کند.

نوبخت با بیان اینکه به عنوان کمترین فرد در دولت از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم، ادامه داد: ایشان ۲۴ راه به ما ارائه کردند تا از این گردنه خارج شویم و با عمل کردن به این رهنمودها می توانیم الگویی برای جهان باشیم و مقام معظم رهبری به درستی با تاکید بر سیاست اقتصاد مقاومتی خواسته اند تا از ظرفیت های داخل کشور به درستی استفاده کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر این امر که اقتصاد سنتی بر اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود، تاکید کردند که در این صورت بهره وری بالا رفته و هدفمندی یارانه ها در جهت افزایش تولید و عدالت اجتماعی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مؤلفه هایی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند، به معطوف شدن به تولید و واردات کالاهای استراتژیک، اصلاح نظام مالی، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد کشور، توجه به امنیت غذایی، توسعه پیوندهای منطقه ای، اصلاح نظام درآمدی و مطرح شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها تاکید شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد: در تاریخ ۲۹ بهمن سال ۹۲ این سیاست ها از سوی مقام معظم رهبری به سران قوا ابلاغ شد و رئیس جمهور در اول اسفند ماه سیاست ها را به معاون اولش ابلاغ کرد و از بدنه کارشناسی دولت خواست تا این برنامه ها تنظیم شود و پیرو این ابلاغیه دستگاه های مربوطه برنامه های خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه کردند و این برنامه ها در شورای اقتصاد اصلاح و برای اجرای مجددا ابلاغ شد.

ادامه دارد...

کد N877401

وبگردی