آفتاب

زخمی کردن پروژه‌ها بدون تامین منابع معقول نیست

زخمی کردن پروژه‌ها بدون تامین منابع معقول نیست

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه زخمی کردن پروژه بدون تامین منابع اعتباری آن کار معقولی نبوده و انتظار شکننده‌ای را در بین مردم ایجاد می‌کند، گفت: با وجود تنگناهای مالی گام‌های بزرگی برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندی با تاکید بر اینکه امروز از شهرستان خلخال و جاده‌های منتهی به آن بازدید کرده است، گفت: به رغم تنگناهای مالی اقدامات خوبی در حوزه راهسازی در این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال جاده فیروزآباد به خلخال زیر بار می‌رود و ارتباط خلخال به سرچم برقرار می‌شود، افزود: همچنین قطعه چهارم فیروز آباد به خلخال را به جای آن که از خارج شهر به صورت کمربندی احداث کنیم از داخل شهر عبور می‌دهیم که به نفع گردشگری منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری خلخال در زمینه آسفالت معابر مسکن مهر این شهر بر اجرای بهسازی محور اسالم به خلخال از سوی سازمان راهداری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های راهسازی بسیار خوبی در این شهرستان در حال اجراست، افزود: مردم این منطقه در سال‌های گذشته درخواست‌هایی مبنی بر ساخت محورهای مواصلاتی به شهرستان‌های اطراف خلخال داشتند که در این راستا ۳۰ کیلومتر از محور فیروزآباد به خلخال پاییز امسال به بهره برداری می رسد، همچنین بهسازی بخشی از این مسیر را از داخل شهر با همکاری شهرداری اجرا می کنیم.

آخوندی با اشاره به ساخت جاده دوبانده خلخال به اسالم که به زودی به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: بهسازی این مسیر نیز در حال اجراست و زیرساخت های روشنایی آن به اتمام رسیده است.

وی در بازدید ازپروژه‌های راهسازی خلخال، افزود: ایجاد انتظار دور از دسترس در بین مردم در خصوص پروژه‌های راه سازی کار پسندیده‌ای نیست و از دادن وعده های غیر عملی پرهیز می‌کنیم.

آخوندی با اشاره به برخی پیشنهادهای مسئولان و نماینده خلخال و کوثر، بیان کرد: پروژه‌های پیشنهادی و خواسته‌های مسئولان اجرایی خلخال و نماینده مردم این شهرستان در مجلس را بررسی و برای اجرایی شدن آنها تلاش خواهیم کرد ولی تا زمان عملی شدن خواسته‌ها هیچ قولی به مردم نمی‌دهم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه زخمی کردن پروژه بدون تامین منابع اعتباری آن کار معقولی نبوده و انتظار شکننده‌ای را در بین مردم ایجاد می‌کند، افزود: برای احداث تونل در مسیر راه‌های ارتباطی برف‌گیر خلخال به استان گیلان بالغ بر۳ هزارمیلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که با توجه به شرایط اقتصادی و پولی دولت امکان تامین چنین اعتباری وجود نداشته و از آغاز عملیات اجرایی چنین پروژه های پیشنهادی و احداث چند صد متر تونل با اعتبار محدود و سپس تعطیلی کامل پروژه پرهیز می‌کنیم.

آخوندی اظهارکرد: به جای زخمی کردن پروژه جدید، جهت بهسازی جاده خلخال به اسالم وخلخال به پونل ونیز تکمیل عملیات اجرایی سیستم روشنایی راه ارتباطی خلخال به اسالم تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تکمیل عملیات اجرایی راه اصلی خلخال به درام و منجیل بالغ بر یک هزارو۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، گفت : با توجه به تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به این پروژه اجرا و تکمیل قطعه ای ازاین راه به جای کار در تمامی قطعات با توجه به محدودیت منابع اعتباری معقول به نظر می رسد.

وزیر راه و شهرسازی از پایان عملیات اجرایی پروژه درحال احداث جاده اصلی خلخال به فیروزآباد در سال جاری خبرداد و گفت : برای بهره برداری ازاین راه ارتباطی مهم و اساسی تا پایان فصل کاری امسال تلاش خواهیم کرد.

وی در جریان سفر به خلخال از پروژه های راه سازی خلخال به فیروزآباد، خلخال به اسالم، خلخال به پونل و به تکمیل عملیات اجرایی اسفالت معابر شهرک مسکونی مهرتاکید کرد.

کد N877390

وبگردی