آفتاب

یک بام و دو هوای ترکیه در مورد حمله به سوریه

یک بام و دو هوای ترکیه در مورد حمله به سوریه

دولت ترکیه همچنان در حال سبک و سنگین کردن حمله به سوریه است بطوریکه رسانه ها از استقرار تانک ها و نظامیان ترک در مرز خبر می دهند اما نخست وزیر این کشور می گوید آنکارا طرح فوری برای مداخله ندارد. ی

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه هایی همچون فرانس ۲۴ و راشاتودی از استقرار تانک ها و نظامیان ترک در مرز سوریه خبر می دهند اما «احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه، اعلام کرده که آنکارا تصمیم فوری برای مداخله در سوریه ندارد. 

نخست وزیر ترکیه در رابطه با استقرار نیروهای ترک در مرز سوریه گفت: «درست است که ما اقداماتی را برای حمایت از مرزهایمان در نظر داریم و اگر شرایط مرزی امنیت ترکیه را تهدید کند دستوراتی برای اقدام نظامی در سوریه وجود دارد».

داود اوغلو در عین حال افزود: «هیچکس نباید گمان کند ترکیه فردا یا در آینده نزدیک وارد خاک سوریه خواهد شد. اگر چیزی امنیت ترکیه را تهدید کند ما تا فردا منتظر نخواهیم مانید و به سرعت وارد عمل خواهیم شد اما تصور این موضوع که ترکیه بدون وجود چنین خطری بخواهد بلافاصله مداخله‌ای یکجانبه انجام دهد، تصوری غلط است.»

منابع امنیتی و رسمی در آنکارا تایید کردند ارتش ترکیه در روزهای اخیر با اعزام تجهیزات و استقرار نیروی بیشتر از جمله نیروهای ویژه در این منطقه تدابیر امنیتی را افزایش داده است. گفته می‌شود این تدابیر امنیتی در پی درگیری‌های درشهر حلب اتخاذ شده است .

کد N877348

وبگردی