آفتاب

انتقاد روسیه از تلاش دولت کی‌ِیف برای تغییرات در قانون اساسی اوکراین

انتقاد روسیه از تلاش دولت کی‌ِیف برای تغییرات در قانون اساسی اوکراین

روسیه ضمن انتقاد از پیشنهاد تغییرات در قانون اساسی اوکراین تاکید کرد که مقامات کی‌یف به طور قطع درخواست جدایی‌طلبان هم‌پیمان مسکو را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین پیش از این تغییراتی را در قانون اساسی این کشور پیشنهاد کرده بود که قدرت بیشتری به مناطق تحت کنترل کی‌یف می‌دهد. اما از بیان جزئیات درخصوص وضعیت نیمه خودمختار جدایی‌طلبان در قانون اساسی خودداری کرده بود.

در همین حال گریگوری کاراسین معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مقامات کی‌یف درخصوص اصلاحات بسیار اظهارنظر می‌کنند اما آنها به طور قطع پیشنهادات درخصوص تمامی مسایل مربوط به اصلاحات سیاسی که توسط نمایندگان لوهانسک و دونستک ارائه شده را نادیده می‌گیرند.

کاراسین که قرار است با ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا در تاریخ 9 ژوئیه درخصوص بحران اوکراین بحث و گفت‌وگو کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز ضمن ایراد اظهارات مشابهی اعلام کرد که مقامات کی‌یف توافقنامه صلح فوریه را با تغییرات در قانون اساسی نقض می‌کنند و به نظاتر رهبران جدایی‌طلبان توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به قلمرو تحت کنترل شورشیان گفت: تا جایی که من اطلاع داریم تماس میان کی‌یف و نمایندگان دنباس برقرار نشده است.

انتهای پیام

کد N877339

وبگردی