آفتاب
حاجی:

اگر اقتصاد ایران شکننده شود، فشار غرب هم بیشتر می‌شود

اگر اقتصاد ایران شکننده شود، فشار غرب هم بیشتر می‌شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت که اگر طرف مقابل ایران در مذاکرات احساس کند اقتصاد ما شکننده است ، فشار و زیاده‌خواهی‌اش بیش از پیش خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پیام ما در مذاکرات هسته‌ای به طرف مقابل باید این باشد که در حال مقاوم سازی اقتصاد هستیم، اگر این پیام به بیرون داده شود شرایط را برای رسیدن حقوقمان بهتر فراهم می‌کند اما اگر آنها احساس کنند ما از جهت اقتصادی شکننده هستیم فشار و زیاده خواهی‌شان را بیش از این خواهند کرد.

وی افزود: اگر درختی ریشه‌ی عمیقی در خاک داشته باشد و از درون وبدنه پر و اشباع باشد در مقابل طوفان‌های سهمگین هم می‌تواند ایستادگی کند، این معنای اقتصاد مقاومتی است، اما در مقابل ممکن است اقتصاد ریشه کمی در زمین داشته باشد و بدنه آن هم از درون تهی باشد که دراین صورت با وزیدن یک باد ملایم نقش بر زمینی خواهد شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ادامه داد: تنها راه کار ما در این مقطع برای خروج از وضعیت فعلی پیگیری اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم در مقابل شرایطی که در عرصه‌ی بین‌المللی برای ما به وجود می‌آید،مقاومت و ایستادگی کنیم.

حاجی خاطر نشان کرد:‌هر قدر ما بیشتر به اقتصاد مقاومتی اهمیت بدهیم این به نفع کشور است اما هر قدر وابسته به واردات از کشورهای دیگر باشیم نیازهای اولیه‌مان را از خارج وارد کنیم به همان میزان دچار یک تحلیل جدی هستیم.

این عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در پایان گفت: انتظار ما از دولت این است که در مقطع فعلی از لحاظ افزایش تعرفه‌ی گمرکی به نحوی عمل کند که واردات اجناس خارجی به کشور به صرفه نباشد و این گونه نباشد که به وفور کالای خارجی در کشور وجود داشته باشد زیرا این امر باعث تعطیلی واحدهای تولیدی بومی و تعدیل نیروی انسانی آنها خواهد شد.

انتهای پیام

کد N877137

وبگردی