آفتاب

فرانسه گام های اولیه برای پرداخت غرامت به مسکو را برداشت

فرانسه گام های اولیه برای پرداخت غرامت به مسکو را برداشت

یک منبع مسئول در ساخت کشتی های جنگی فرانسه اعلام کرد توافق های اولیه جهت پرداخت غرامت برای عدم تحویل کشتی های جنگی «میسترال» فرانسه به روسیه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع مسئول در ساخت کشتی های جنگی فرانسه اعلام کرد توافق های اولیه جهت پرداخت غرامت برای عدم تحویل کشتی های جنگی «میسترال» فرانسه به روسیه انجام شده است.

این منبع آگاه در این باره گفت: موافقت های اولیه برای پرداخت غرامت به دلیل عدم تحویل کشتی های جنگی بالگردبر فرانسوی به روسیه انجام شده و قرار است ادامه مذاکرات در این خصوص در ماه جاری ادامه یابد.

وی در تشریح  مقدماتی بودن توافقات خاطر نشان کرد: علت اینکه توافقات حاصله در مرحله مقدماتی نامیده می شود این است که تصمیمات در مرحله نهایی، باید به تأیید دولت های فرانسه و روسیه نیز برسد.

قرارداد فروش دو فروند ناو میسترال به روسیه که ژوئن ۲۰۱۱ در دوره ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی منعقد شد، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برآورد می شود. این ناوهای چندمنظوره قادر به حمل بالگرد و تانک هستند. در پی تحولات در شرق اوکراین، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تحویل این دو ناو به روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

به دنبال این اعلام، رئیس بخش کشتی سازی نیروی دریایی روسیه در ۹ خرداد ماه سال جاری گفت: طراحی نمونه مشابه ناو بالگردبر «میسترال» فرانسه در مرحله پایانی قرار داشته و به زودی به مرحله نهایی می رسد.

 

کد N876816

وبگردی