آفتاب

حماس: تهدیدات داعش علیه ما با اقدامات عملی همراه است

حماس: تهدیدات داعش علیه ما با اقدامات عملی همراه است

محمود زهار از تهدیدات داعش علیه نوار غزه و جنبش حماس انتقاد کرد و گفت: این تهدیدات در راستای حملات طرف‌های عربی و بین‌المللی علیه حماس است.

به گزارش خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا)، محمود زهار، از رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در گفتگو با پایگاه خبری "خلیج اونلاین" در واکنش به تهدیدات داعش علیه حماس تاکید کرد: تهدیدات داعش با اقدامات عملی همراه است و ما نمونه‌های آن را در گذشته دیده‌ایم و با این مساله برخورد امنیتی خواهیم کرد چرا که هر طرفی تخلف امنیتی مرتکب شود، به موجب قانون با وی رفتار خواهد شد و هر طرفی هم که می‌خواهد با ما وارد بحث فکری شود، با آن بحث و با جدیت با آن برخورد می‌کنیم.

زهار تصریح کرد که این تهدیدات در راستای حملات جامعه بین‌المللی و به ویژه کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و حتی برخی تشکل‌های کوچک و بزرگ فلسطینی علیه نوار غزه و حماس صورت می‌گیرد اما ما همچنان اعتبار خود را حفظ خواهیم کرد.

وی درباره فعالیت گروه‌های تندرو در غزه و تلاش داعش برای نفوذ در این منطقه اظهار داشت که دلیل این امر سوء استفاده از فضای آزاد گسترده‌ای است که جنبش حماس در نوار غزه به ویژه در زمینه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس و موافقت با فعالیت تمامی طرف‌ها علیه این رژیم فراهم کرده است.

زهار تاکید کرد که بحث گروه داعش، یک پدیده جزئی و محدود به یک مجموعه است که میان گروه‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند و در صورت ارتکاب تخلف بر اساس مبانی قانونی با آنها برخورد و از لحاظ فکری با آنها بحث خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا داعش رژیم صهیونیستی را مورد تهدید قرار نمی‌دهد، خاطر نشان کرد: این گروه هیچ ارتباطی به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ندارد و باید دلیل این مساله را از خود آنها سوال کرد.

انتهای پیام

کد N876514

وبگردی