آفتاب

انتقاد یک مسئول از تامین اجتماعی برای حذف بیمه‌ برخی قالی‌بافان خراسان‌شمالی

انتقاد یک مسئول از تامین اجتماعی برای حذف بیمه‌ برخی قالی‌بافان خراسان‌شمالی

رییس اتحادیه فرش‌بافان خراسان شمالی گفت: اداره تامین اجتماعی برای حذف بیمه‌های قالی بافان این استان، بهانه‌های مختلفی می‌آورد.

ابولقاسم محمدی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، افزود: به عنوان مثال تعدادی از قالی‌بافان که پرداخت حق بیمه آن‌ها به تعویق افتاده بود، بیمه آن‌ها باطل شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن زمان مراجعه کارشناس تامین اجتماعی به منزل یا کارگاه قالی‌بافی، با دار قالی خالی مواجه شده است‌ و آن قالی‌باف را جزء افراد غیر فعال دسته بندی کرده است، این درحالیست که بافت فرش این افراد به پایان رسیده و آنها در حال استراحت بودند.

محمدی خاطرنشان کرد: طبق قانون باید به این افراد یک ماه فرصت می‌دادند تا دوباره چله کشی فرش را انجام دهند، اما این امر انجام نشده است.

وی اظهار کرد: به علت همین بهانه‌ها تاکنون بیمه 200نفر از قالی بافان استان حذف شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 12هزار نفر در این اتحادیه دارای کارت قالی بافی هستند، توضیح داد: از این تعداد هفت هزار نفر بیمه شده‌اند و سه هزار و 500نفر در انتظار تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هستند.

وی تصریح کرد: سالانه‌ 200‌ تا 300هزار متر مربع فرش در این استان بافته می‌شود که این مساحت طی سال‌های اخیر 20 درصد یعنی 50هزار متر مربع کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N876465

وبگردی