آفتاب

مصر کنترل کامل سینا را به‌دست گرفت

مصر کنترل کامل سینا را به‌دست گرفت

درحالیکه ارتش مصر از بدست گرفتن کنترل کامل شمال شبه جزیره سینا خبر داده است، منابع نظامی اعلام کردند دست کم 123 تروریست در جریان حمله هوایی ارتش مصر علیه مواضع تروریست‌ها در شمال شبه جزیره سیناء به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع نظامی اعلام کردند که 23 تن از افراد مسلح تروریستی در جریان حمله‌های هوایی ارتش مصر علیه مواضع آنها در شمال شبه جزیره سیناء به هلاکت رسیدند.به این ترتیب آمار کشته شدگان در میان افراد تروریست از آغاز حمله روز گذشته(چهارشنبه) به 123 تن رسید.

این منابع اعلام کردند که ترویست‌های مسلح در تلاشند تا طرح (کسرالحصون) را اجرا کنند و کنترل شهر شیخ زوید را به دست بگیرند.

پیشتر محمد سمیر، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که کنترل کامل شمال سیناء را به دست گرفته است. ارتش مصر همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش تروریست‌های داعش برای حمله به شبه جزیره سیناء را ناکام گذاشته است که در جریان آن صد تن از افراد مسلح کشته شدند.

در بیانیه ارتش مصر آمده است که نیروهای امنیتی این کشور 20 خودروی وابسته به گروه‌های تروریستی در سیناء را منهدم کردند و عملیات آنها برای پاکسازی تمامی مواضع تروریست‌ها ادامه دارد.

پیشتر ،پایگاه خبری «مصری الیوم» نیز گزارش داد که نیروهای ارتش مصر در شمال این کشور مورد هدف حمله‌ تروریستی قرار گرفته‌اند.این حادثه از طریق یک خودروی بمب‌گذاری شده به گروهی از سربازان مصری در منطقه شیخ الزوید صورت گرفت که دست کم 20 نفر کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N876364

وبگردی