آفتاب
یک منبع دیپلماتیک خبر داد:

صدور قطعنامه مدت دار شورای امنیت؛ یکی از گزینه های توافق

صدور قطعنامه مدت دار شورای امنیت؛ یکی از گزینه های توافق

یک منبع دیپلماتیک ایرانی گفته است که تصویب یک قطعنامه با محدودیت زمانی توسط شورای امنیت برای برداشتن تحریم های ایران یکی از گزینه هایی است که تهران و گروه ۱+۵ درباره آن گفتگو کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، به گفته یک منبع دیپلماتیک ایرانی شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند قطعنامه ای را با مدت زمانی مشخص درباره برداشتن تحریم های ایران صادر کند و این قطعنامه قبل از به اتمام رسیدن زمان در صورتی که ایران از تعهدات هسته ای اش تخطی نکرده باشد، برای یک مدت دیگر تمدید شود.

وی افزوده است: این موضوع یکی از گزینه هایی است که بر روی میز مذاکرات قرار دارد. این مقام ایرانی که نامش عنوان نشده گفته است: تا درباره کلیت مسائل توافق نشود، درباره هیچ چیز توافقی نمی شود؛ این عبارت تا حدی در اینجا عمومیت یافته ولی نشان دهنده شرایط موجود است.

این منبع تصریح کرده است که تاکون درباره قطعنامه سازمان ملل و مکانیزم برداشتن تحریم ها توافقی نشده و همه چیز باید به شکل یک بسته نهایی در بیاید. این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد ۶ قطعنامه علیه ایران صادر کرده که عمدتا تحریم هایی را علیه ایران اعمال می کنند.

گفتنی است ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در حال مذاکره بر سر نگارش متن توافق نهایی هسته ای در وین بر اساس راه حل های بدست آمده در لوزان سوئیس هستند.

 

کد N876274

وبگردی