آفتاب
رئیس کمیته امداد کشور در اراک:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با مددجویان همکاری کنند

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با مددجویان همکاری کنند

اراک- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: بانک های عامل در پرداخت تسهیلات حتی الامکان مددجویان کمیته امداد را یاری کنند تا هر چه سریع تر در بین آنان اشتغال ایجاد شده و به خودکفایی برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح، شامگاه چهارشنبه در آئین خودکفایی و استقلال دو هزار و ۵۵۵ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان مرکزی با بیان مطلب فوق، افزود: افتخار کمیته امداد امام خمینی(ره) به آمار و ارقام نیست، بلکه به این است که برای خودکفایی و اشتغال مددجویان تحت پوشش خود تلاش می کند و هر چند وقت یک بار شاهد جشن های خودکفایی و استقلال یافتن مالی مددجویان تحت پوشش این نهاد هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: استان مرکزی با توجه به فراوانی واحدهای صنعتی و تولیدی و معادن در حوزه خودکفایی و اشتغال مددجویان می تواند سرآمد کشور باشد و در این استان پتانسیل های زیادی وجود دارد که نمونه آن خودکفایی و استقلال دو هزار و ۵۵۵ مددجو در این استان است.

وی گفت: از آغاز تشکیل کمیته امداد به فرمان بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، مردم قدرشناس همواره برای به گردش درآوردن چرخ های این نهاد و سرعت بخشیدن به آن در کنار این نهاد بوده و هستند.

رئیس کمیته امداد کشور اظهار داشت: هم اکنون بار اصلی کمک به نیازمندان بر دوش مردم است و کمیته امداد امام خمینی(ره) تنها کمک ها را ساماندهی می کند.

فتاح با بیان اینکه در میان قشر مددجوی کمیته امداد، استعدادهای فراوان نهفته است و کرامت و منش در این مددجویان موج می زند، اظهار داشت: نگاه همه ما باید به کمیته امداد و مددجویان این نهاد عوض شود، چرا که گاهی اوقات در بین جوانان این قشر استعدادهایی بروز می کند که همه را شگفت زده می کند.

ایجاد اشتغال و خودکفایی از مهم ترین آثار فعالیت های کمیته امداد است

در ادامه این مراسم، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی هم گفت: کمیته امداد یکی از آثار و برکات بزرگ انقلاب اسلامی است که به فرمان امام راحل شکل گرفت.

وی افزود: این نهاد در دوران هشت سال دفاع مقدس به یاری آسیب دیدگان جنگ شتافت و بسیاری از خانواده ها را تحت پوشش خود قرار داد تا از گزند آسیب های جامعه در امان باشند.

استاندار مرکزی گفت: پس از برون رفت از دوران جنگ و در شرایط عادی نیز می بینیم که این نهاد مردمی چه خدمات ارزنده ای به افراد تحت پوشش خود ارائه می دهد که ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان از جمله مهم ترین کارهای این نهاد است.

بیش از ۸۳ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی هستند

در ادامه این آئین محمدمهدی ناصری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: ۴۳ هزار و ۹۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار و ۴۵ نفر تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی قرار دارند.

وی افزود: در زمینه طرح های اشتغالزای ارائه شده در استان مرکزی از سال ۹۱ تا ۹۳، چهار هزار و ۵۹۰ طرح ارائه شده که از این تعداد سه هزار و ۱۶۵ طرح اشتغال مربوط به سال ۹۳ است.

ناصری اظهار داشت: طی سه سال گذشته ۳۸ هزار و ۱۵۹ نفر ساعت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی از آموزش های مهارتی و حرفه آموزی بهره مند شده اند که در این راستا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در زمینه آموزش این افراد تحت پوشش هزینه شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از کارآفرینان برتر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تقدیر شد.

کد N876271

وبگردی