آفتاب

شهر عمودی ۷۵۰ متری در قلب خاورمیانه

شهر عمودی ۷۵۰ متری در قلب خاورمیانه

یک شرکت ایتالیایی طرحی بلندپروازانه برای سکونت ۲۵۰۰ نفر در آسمان‌خراشی سبز به ارتفاع ۷۵۰ متر و وسعت ۸۰۰ هزار مترمربع ارائه داده که در دل دریا احداث خواهد شد.

ایسنا نوشت:

شرکت معماری ایتالیایی «لوکا گورکی» به‌تازگی از طرح بلندپروازانه خود برای ساخت یک آسمان‌خراش عظیم در خاورمیانه رونمایی کرده است.

این آسمان‌خراش، «شهر عمودی» نام دارد و بر روی بستر دریا قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود ارتفاع این سازه ۷۵۰ متر خواهد بود.

شهروندان می‌توانند از طریق راه آبی، خشکی و هوا به این ساختمان دسترسی پیدا کنند. قایق‌ها در نقاط مناسبی به آسمان‌خراش الحاق خواهند شد و یک فرودگاه نیز برای بالگردها در نظر گرفته شده است. همچنین یک پل ویژه امکان دسترسی عابران پیاده، خودروها و وسایل حمل‌ونقل عمومی را به برج فراهم می‌سازد.

در صورت ساخت، این آسمان‌خراش دارای واحدهای ماژولار با ارتفاع ۷۲ و قطر کلی ۱۵۵ متر خواهد بود.

آسمان‌خراش مزبور در فضایی به مساحت ۸۰۰ هزار مترمربع ساخته خواهد شد و دارای آپارتمان، خانه‌های دوبلکس و ویلاهایی در اندازه‌های متعدد برای ۲۵۰۰ سکنه خود خواهد بود. باغ‌های عمومی بزرگ و نواحی سبز نیز در تمامی برج وجود خواهند داشت تا حس جامعه بودن را ارتقا دهند.

گفته می‌شود این آسمان‌خراش ازلحاظ تأمین انرژی خودکفا خواهد بود. شکل منحصربه‌فرد این برج، شبکه‌ای سه‌بعدی را خلق خواهد کرد و غشایی از شیشه‌های فتوولتائیک آن را احاطه می‌کنند.

این شیشه‌ها با تولید الکتریسیته لازم، آسمان‌خراش را ازلحاظ انرژی خودکفا خواهند کرد؛ همچنین انرژی مازاد این سازه را می‌توان به ساختمان‌های موجود در خشکی ارائه داد.

انتظار نمی‌رود طرح پیشنهادی این سازه به‌زودی عمل شود اما با متراکم شدن شهرها و کمبود فضای ساختمانی، ایده ساخت برج‌های مسکونی عظیم در آن‌سوی سواحل جالب به نظر می‌رسد.

5353

کد N876243

وبگردی