آفتاب
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی:

ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه‌های کشاورزی حمایت می‌شود

ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه‌های کشاورزی حمایت می‌شود

بوشهر - قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت از ایجاد صنایع تبدیلی و ساخت سردخانه‌های کشاورزی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقایی عصر چهارشنبه در بازدید از وضعیت کشاورزی و دامداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح‌های مورد نظر دولت در بخش کشاورزی، اجرای آبیاری تحت فشار در سطح کشور است که می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بهتر منابع آبی داشته باشد.

وی به اعتبارات مناسب اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: اولین طرح آزمایشی آبیاری قطره‌ای تا چند ماه آینده در استان بوشهر اجرا می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز بهبود کیفیت و کمیت محصولات باشد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تخصیص ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار در سطح کشور، گفت: کمبود بارش‌ها را در نقاط مختلف کشور شاهد هستیم و باید در راستای اصلاح شیوه‌های آبیاری حرکت شود.

آقایی ایجاد اشتغال، افزایش کیفیت و کمیت محصول و مدیریت مناسب منابع آبی را به عنوان مزایای آبیاری تحت فشار عنوان کرد و افزود: کشاورزان استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند و این طرح ضرری برای نخیلات نخواهد داشت و کار کارشناسی روی آن انجام شده است.

اجرای طرح ازمایشی آبیاری تحت فشار در دشتستان

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از کشاورزی استان بوشهر در شهرستان دشتستان انجام می‌شود، اضافه کرد: طرح آبیاری تحت فشار به صورت پایلوت در ۱۷۰هکتار از اراضی آبپخش اجرا خواهد شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به تولید سالانه ۱۴۰هزار تن خرما در شهرستان دشتستان، گفت: صنایع تبدیلی و ظرفیت‌های نگهداری محصولات کشاورزی به صورت سردخانه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به ساخت و راه‌اندازی یک واحد بزرگ صنایع تبدیلی و سردخانه ۳۰ هزار تنی در دشتستان، افزود: به منظور ایجاد زنجیره تولید خرما، از توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه‌های به صورت جدی حمایت می‌شود.

آقایی از تلاش ویژه دولت برای حل مشکلات فروش محصولات کشاورزی خبر داد و بیان کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای حل این مشکلات، استفاده از روش‌های مناسب و الگوهای کشت است و باید تلاش شود که میزان کشت محصولات متناسب با بازار و تقاضای محصول باشد.

کد N876193

وبگردی