آفتاب
تحولات سوریه؛

تشدید درگیریهای ارتش با تفکیریها در شهر داریا/ هلاکت سرکرده داعش

تشدید درگیریهای ارتش با تفکیریها در شهر داریا/ هلاکت سرکرده داعش

تشدید درگیری‌ها میان نظامیان ارتش سوریه و تروریست‌های تکفیری در شهر «داریا» واقع در حومه دمشق و هلاکت یکی از سرکرده‌های داعش در این شهر از مهم‌ترین تحولات امنیتی سوریه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، درگیری های میان نظامیان ارتش سوریه و تروریست های تکفیری در شهر «داریا» واقع در حومه دمشق تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، این درگیری ها که از ساعاتی قبل آغاز شده است در حال حاضر تشدید شده و تکفیریها تقریبا در حال عقب نشینی از مناطق تحت سیطره خود هستند.

از سوی دیگر، تروریست های جبهه النصره مناطق «الامویین» و «المالکی» واقع در حومه دمشق را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند. این حملات به زخمی شدن چند شهروند سوری منجر شد.

تروریست های داعش یک خودرو حامل مواد منفجره را در نزدیکی نیروگاه برق در منطقه «النشوه» واقع در استان الحسکه منفجر کردند که به دنبال آن چند غیرنظامی کشته و یا زخمی شدند.

جنگنده های ارتش سوریه نیز در ادامه مبارزه با تروریسم در این کشور، مواضع تروریست های جبهه النصره و داعش در حومه دمشق را بمباران کردند.

رسانه های سوری اعلام کردند که «ابو احمد الحلبی» مسئول اداری ـ مالی داعش نیز در جریان درگیری با اعضای این گروه در حومه دمشق به دلیل اختلافات مالی به هلاکت رسید.

منابع سوری از تشدید درگیری های میان گروه های تکفیری در این کشور خبر می دهند. بر همین اساس، گروه تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» امروز چهارشنبه ۱۸ عضو تکفیریهای داعش را اعدام کرد.

کد N876144

وبگردی