آفتاب

رحیم‌پور: باید فضای بیشتری برای فعالیت انجمن‌های دوستی فراهم شود

رحیم‌پور: باید فضای بیشتری برای فعالیت انجمن‌های دوستی فراهم شود

ضیافت افطاری شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر رضا سیدان، نایب رئیس شبکه انجمن‌های دوستی ضمن خوش‌آمدگویی به روسای انجمن‌های دوستی (بالغ بر 65 رئیس انجمن دوستی حضور داشتند) گزارشی از برنامه شبکه طی 6 ماه اول سال 94 را ارائه کرد که بدین شرح است:

1- تور دیپلماتیک کاشان به میزبانی شهردار کاشان مهندس رضوی با حضور 67 نفراز سفرا و خانواده‌های‌شان

2- برگزاری جشنواره تابستانه در اواسط مردادماه در یکی از بوستان‌های تهران

3- برگزاری روز دوستی ملل که در تقویم سازمان ملل متحد نیز دیده شده است با همکاری نماینده سازمان ملل، گری لوئیز در تهران

4- همکاری با نمایندگی‌های سازمان ملل به منظور برگزاری هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل

ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه سخنران بعدی این مراسم بود که وی ضمن تبریک به رشد انجمن‌های دوستی طی یک دهه تأسیس اشاره داشت که دولت تدبیر و امید به اهمیت اینگونه ‌NGO ها واقف است و باید فضای بیشتری را برای فعالیت این انجمن‌های دوستی آماده و مهیا سازد.

وی افزود: انجمن‌ها به خاطر شناخت کشورها ارتباطات بسیار خوبی با دیگر کشورها دارند لذا امیدوارم در حوزه‌های زندگی سفیران خوبی برای کشور و جهان باشند.

وی افزود: نقش تشکیل انجمن‌های دوستی ارتقاء سطح روابط فی‌مابین ملت‌ها می‌باشد هر چند که این فضا می‌بایستی توسط نهادهای حاکمیتی پشتیبانی گردد. دولت نیز به نوبه خود بستر تعاملات را فراهم می‌نماید اما این وظیفه می‌بایستی توسط انجمن‌های دوستی بدون واسطه ارتباط مردم با مردم و حاکمیت‌ها انجام پذیرد. بدیهی است شکل‌گیری چنین ارتباطی در رونق اقتصادی و ارتباطات اجتماعی موثر و مفید واقع می‌شود.

در این نشست علیرضا رجایی، دبیرکل مرکز توسعه بین‌المللی خواهرشهرهای ایران، رحیم‌پور، معاون وزیر امور خارجه و اسلامی مدیرکل غرب آسیا بر شکل‌گیری خواهرشهرهای مرزهای شرقی ایران افغانستان تأکید کردند.

انتهای پیام

کد N875998

وبگردی