آفتاب

عباس دبیر کمیته اجرایی ساف را برکنار کرد/عبدربه: عباس حق این کار را نداشت

عباس دبیر کمیته اجرایی ساف را برکنار کرد/عبدربه: عباس حق این کار را نداشت

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) را برکنار کرد این در حالی است که عبدربه این برکناری را از جمله اختیارات عباس نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، یاسر عبدربه، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) را برکنار کرد.

منابعی در کمیته اجرایی ساف اعلام کردند: عباس تا زمان تعیین دبیر جدید خود مسئولیت این کمیته را برعهده خواهد داشت.

منابع مذکور علت برکناری عبدربه را به اختلافاتش با عباس و عدم انجام مسئولیت‌هایش مربوط دانستند.

در همین راستا این منابع تاکید کردند که کمیته اجرایی قرار بود اصلاحاتی را در کابینه رامی حمدالله، نخست وزیر دولت توافق ملی ایجاد کند که شامل دو پست وزارت آموزش و پرورش و دولت بومی در کنار ادامه رایزنی‌ها با هدف تشکیل دولت وحدت ملی بود.

عبدربه در واکنش به این برکناری گفت: محمود عباس، قدرت برکناری مرا از سمتم ندارد.

دبیر کمیته اجرایی سازمان ساف در گفت‌وگو با خبرگزاری فلسطینی (صفا) گفت که از خبرهایی که درباره برکناری وی در رسانه‌ها منتشر شده بود شوکه شده است چرا که هیچ پیامی در این خصوص به وی ابلاغ نشده و عبدربه هیچ اطلاعاتی از برکناری‌اش و دلایل آن ندارد.

شبکه‌های خبری مختلف از شب گذشته اعلام کردند که عباس در جریان نشست کمیته در رام الله که عبدربه مانند نشست قبلی حضور نداشت، وی را برکنار کرده است و به زودی دبیر جدید کمیته اجرایی تعیین خواهد شد و تا آن زمان عباس خود مسئولیت این کمیته را برعهده خواهد داشت.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری صفا گفت: از طریق رسانه‌ها این خبر را شنیدم و خبر دار شدم عباس می‌خواهد مسئولیت این سمت را برعهده گیرد و نمی‌دانم دقیقا عباس می‌خواهد مسئولیت چه چیزی را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: عباس صلاحیت قانونی برکنار کردن من را ندارد و این از اختیارات کمیته اجرایی ساف است و اگر کمیته بخواهد مرا برکنار کند باید این برکناری در یک نشست عمومی انجام شود و به صورت روشن این خبر اعلام شود.

وی افزود: اگر کمیته اجرایی را برکنار کرده باشد من پاسخ مناسبی در این خصوص خواهم داشت.

بیش از این منابع فلسطینی متعددی از بروز تنش میان عباس و عبدربه به ویژه پس از آغاز روابط عبدربه با سلام فیاض، نخست وزیر پیشین و محمد دحلان یکی از رهبران جدا شده جنبش فتح خبر می‌دادند.

انتهای پیام

کد N875967

وبگردی