آفتاب

انهدام یک گروهک تروریستی در الجزایر/ استقرار 70 هزار نیرو در مرز با تونس و لیبی

انهدام یک گروهک تروریستی در الجزایر/ استقرار 70 هزار نیرو در مرز با تونس و لیبی

پلیس الجزایر یک گروهک 15 نفره حامی جریان‌های تروریستی را که در منطقه‌ای در جنوب این کشور فعالیت می‌کردند شناسایی و منهدم کرد. همزمان منابع خبری از استقرار 70 هزار نیروی نظامی الجزایر در مرزهای این کشور با تونس و لیبی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یک منبع امنیتی در پلیس الجزایر اعلام کرد که در جنوب استان تیزی وزو، واقع در فاصله 100 کیلومتری شرق این کشور، یک گروهک تروریستی 15 نفره را شناسایی و منهدم کرده است.

این منبع افزود: پس از آنکه مراکز امنیتی استان تیزی وزو اطلاعاتی مبنی بر حمایت‌های لجستیک این گروهک از افراطی‌ها دریافت کردند، اعضای این گروهک را برای ارجاع به مسئولان قضایی بازداشت کردند.

پیش از این وزارت دفاع الجزایر اعلام کرده بود که ارتش طی چند روز گذشته یک مسلح افراطی را حین انجام عملیاتی در نزدیکی منطقه‌ای در شهر تاشته از پای درآورد.

احمد قاید صالح، معاون وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر، به فرماندهان نظامی توصیه کرد به تلاش‌های خود برای مقابله با تروریسم تا ریشه‌کن‌ کردن این مساله از کشور ادامه دهند.

همزمان با افزایش حالت آماده‌باش در ارتش پس از عملیات تروریستی در هتلی در شهر سوسه تونس، الجزایر نیز 70 هزار نیروی نظامی را در مرزهای خود با تونس و لیبی مستقر کرد.

روزنامه‌های الجزایر به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه نوشتند: از چند هفته قبل نسبت به انجام عملیاتی تروریستی در تونس هشدار داده شده بود ولی در آن اشاره‌ای به محل عملیات نشده بود.

وی ادامه داد: دستگاه امنیتی کشورهای مختلف آفریقایی از جمله الجزایر در هفته آخر ماه مه گذشته نسبت به انجام عملیات تروریستی بزرگی توسط داعش در یکی از کشورهای آفریقایی نزدیک به لیبی هشدار داده‌ بودند.

انتهای پیام

کد N875815

وبگردی