آفتاب

تظاهرات هزاران نفری حامیان توافق با اروپا در آتن

تظاهرات هزاران نفری حامیان توافق با اروپا در آتن

هزاران تن از مردم یونان در حمایت از توافق وام با وام دهندگان بین‌المللی و بر خلاف نظر نخست وزیر، دست به برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آخرین فرصت دولت بدهکار یونان برای پرداخت 6 / 1 میلیارد یورو به صندوق بین‌المللی پول، شامگاه سه شنبه به پایان رسید و آتن وارد روند قصور در پرداخت بدهی شد.

روز سه شنبه دست کم 20 هزار تن از مردم یونان با در دست داشتن پرچم‌های اتحادیه اروپا و یونان در مقابل پارلمان یونان در میدان سینتاگما تجمع کردند.

این تجمع پنج روز پیش از رفراندوم پنجم ژوئیه در یکشنبه آتی برگزار شد. معترضان فریاد "استعفا استعفا" سر می‌دادند و از الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان می‌خواستند تا حزب چپ‌گرای سیریزا قدرت را ترک کند.

سیپراس مجبور شد تا از بامداد روز دوشنبه طرح کنترل سرمایه‌ها را در یونان اجرا کند و در پی آن بانک‌ها و بازار بورس از ترس خروج سرمایه‌ها به کار خود تا پس از رفراندوم پایان دادند. مردم یونان الان می‌توانند از هر حساب بانکی روزانه تنها 60 یورو پول بگیرند. اپوزیسیون یونان، سیپراس را به وخیم‌ کردن شرایط اقتصادی متهم می‌کنند و بر این باورند که وی در مذاکره با وام دهندگان شکست خورده و قصد دارد تا مسئولیت آن رابه گردن مردم بیندازند.

انتهای پیام

کد N875563

وبگردی