آفتاب

جشن گلریزان برای کمک به آزادی 122 زندانی در یزد برگزار شد

جشن گلریزان برای کمک به آزادی 122 زندانی در یزد برگزار شد

جشن گلریزان برای کمک به آزادی 122 زندانی نیازمند جرائم مالی غیرعمد در استان یزد با حضور عضو هیات مدیره ستاد دیه کشور، مسئولان و جمع زیادی از خیران استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، "محمدرضا حبیبی" رییس کل دادگستری استان در این مراسم که شامگاه گذشته در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد همزمان با سراسر استان برگزار شد، به آزادی 882 نفر زندانی نیازمند جرائم غیر عمد استان طی 10 سال گذشته با حمایت ستاد دیه استان و با تامین 18 میلیارد تومان بدهی این افراد از طریق خیران و نیز بخشش دو میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی شکات، اشاره کرد.

وی گفت: در حال حاضر 122 زندانی نیازمند جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که از این تعداد 35 نفر به خاطر تصادفات و حوادث کار، 52 نفر به دلیل مسائل مالی و چک و 36 نفر نیز به خاطر مهریه و نفقه در زندان هستند.

حبیبی با بیان این آزادی این نیازمند در گروی کمک 13 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک خیران استان است، اظهار کرد: البته تاکنون از طریق تلاش‌های ستاد دیه یک میلیارد و 300 میلیون تومان از این مبلغ از سوی شکات مورد بخشش قرار گرفته است.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به مشکلات خانواده‌های زندانیان نیازمند جرائم مالی غیر عمد، آنها را مظلوم و گمنام خواند و تصریح کرد: مظلوم از این جهت هستند که به دلیل جرمی که مرتکب نشده‌اند، متحمل مجازات نداشتن سرپرست خانوار در کنار خود هستند و گمنام از این لحاظ که هم به لحاظ حیثیت اجتماعی و حفظ شان و آبرو نمی‌توانند دست نیاز به سوی جامعه دراز کنند و از طرفی نیز این خانواده‌ها کمتر مورد حمایت تشکل‌های و انجمن‌های حمایتی جامعه قرار می‌برند.

این مسئول با ابراز امیدواری در خصوص کمک‌های خیرانه مردم روزه‌دار دارالعباده یزد، گفت: یکی از مصداق‌های عبادت بخشیدن مال علی رغم علاقه و محبت داشتن نسبت به آن است به نحوی که خداوند در قرآن کریم چنین افرادی را از متقیان می‌خواند.

"سید محمد میرمحمدی" استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به محتمل بودن چنین حوادثی برای هر یک از افراد جامعه، خواستار مساعدت افراد خیر استان برای نجات این افراد از بند زندان و شادی فرزندان و خانواده‌های آنان شد.

وی در عین حال به تلاش‌های مجموعه دادگستری و دستگاه‌های و نهادهای مرتبط در رابطه با پیشگیری از وقوع این جرائم اشاره و از اقدامات صورت گرفته در این راستا قدردانی کرد.

استاندار از خیران استان نیز به عنوان فرشتگانی که در هنگام مواجهه با مشکلات و کمبودها به نجات مردم استان می‌شتابند، یاد کرد و آنها را الگوهای بسیتر خوبی برای جوانان معرفی کرد.

"محمدرضا اعتمادیان" عضو هیات مدیره ستاد دیه کشور نیز در این مراسم با اشاره به نیاز 12 میلیارد تومانی ستاد دیه برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان، اظهارکرد: اگر مردم و خیران نیک اندیش استان تنها 50 درصد از این مبلغ را کمک کنند می‌توان با گرفتن 40 درصد تخفیف از شاکیان پرونده‌ها و 10 درصد کمک از طریق تهران، تمام زندانیان نیازمند جرائم مالی غیرعمد استان را آزاد کرد که در حالی است که ستاد دیه کشور ضمن تلاش برای این که ظلمی به طرف دعوا وارد نشود، تا 50 درصد نیز تخفیف از شکات گرفته شده است.

وی گفت: بسیاری از این زندانیان افرادی آبرومند و برخی نیز افرادی هستند که نماز شب آنها ترک نمی‌شود ولی بنا بر حادثه در زندان گرفتار شده‌اند و به دلیل نداشتن توان مالی گاهاً باید تمام عمر خود را در پشت میله‌های زندان بگذرانند.

اعتمادیان با اشاره به اجر بالای کمک به نیازمندان نزد خداوند، خاطراتی را در رابطه با رفع بلا برای افرادی که به نیازمند کمک کرده‌اند، بیان کرد و گفت: قطعاً صدقه دادن، زبان خیر داشتن و کار نیک کردن در کارنامه افراد درج می‌شود و خداوند برای آنها حساب قائل خواهد شد.

عضو هیات مدیره ستاد دیه کشور در پایان نیز در رابطه با موضوع مهریه و نفقه اظهارکرد: به اجرا گذاشتن مهریه به معنای دعوای بین زوجین است لذا باید بزرگان خانواده در این دعواها دخالت و میانجی‌گری کنند چرا که این مداخلات نیز موثر واقع خواهد شد.

گفتنی است؛‌ هر چند در این نشست مسئولان و مردم خیراندیش استان کمک‌های مالی خود را ارائه کردند ولی علاقمندان می‌توانند کمک‌های خود برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد مالی در استان را از طریق شماره حساب‌های 0108888888002 سیبای بانک ملی شعبه غدیر، 63/12552593 بانک ملت شعبه 22 بهمن و 38000010 بانک رفاه کارگران شعبه مرکزی به نام ستاد دیه استان یزد اعمال کنند.

انتهای پیام

کد N875347

وبگردی