آفتاب

انعقاد قرارداد توسعه ایستگاه‌های قطار با فرانسه

انعقاد قرارداد توسعه ایستگاه‌های قطار با فرانسه

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از انعقاد قرارداد توسعه ایستگاه‌های قطار با یک شرکت فرانسوی خبر داد و گفت: تمام انواع حمل و نقل باید در یک ایستگاه متمرکز باشد تا مردم مفهوم یکپارچگی را احساس کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسید آقایی در مراسم انعقاد قرارداد توسعه ایستگاه‌های اصلی راه‌آهن کشور بین راه‌آهن ایران و شرکت ارپ فرانسه، گفت: خوشبختانه ادغام وزارت راه و مسکن فرصت طلایی‌ای را برای تفکر جدید در یکپارچگی حمل و نقل و توسعه شهری به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه به این فرصت قبلاً پرداخته نشده بود، افزود: وزارت مسکن فقط در توسعه شهری و وزارت راه فقط در توسعه حمل و نقل حضور داشت، اما توسعه شهری بدون محوریت حمل و نقل امکانپذیر نیست.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه این کار در سایر کشورها هم صورت گرفته و اتفاق خوبی است، گفت: حمل و نقل و توسعه شهر را باید در کنار هم طراحی کنیم و موضوعی که مورد توجه وزارت راه در این قرارداد قرار دارد، حمل و نقل حومه‌ای است.

پورسید آقایی ادامه داد: برای رفت و آمد به شهرهای اصلی و جلوگیری از حاشیه‌نشینی باید سیستم حمل و نقل مدرن و سریعی را با فاصله ۴۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در حومه ایجاد کنیم تا مردم به راحتی به شهرهای مادر تردد کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب می‌شود تا ما بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی را برای گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها داشته باشیم و مردم امکان زندگی زیبا و راحتی را داشته باشند، افزود: مردم در حاشیه شهرهای بزرگ، زندگی چندان مناسبی ندارند که می‌توان با استفاده از حمل و نقل حومه‌‌ای، شرایط راحت‌تری را به وجود آورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از شرکت «اَرپ» به عنوان یکی از به نام‌ترین شرکت‌ها در جهان نام برد و افزود: موضوع دیگر یکپارچگی در بحث حمل و نقل است، زیرا در کشور به صورت جزیره‌ای طراحی شده و حتی یک خط مترو با ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه ارتباط ندارد.

وی افزود: در تهران هفت خط مترو داریم که اخیرا با توجه به بحث‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی، یکی از خطوط در حال اتصال به فرودگاه مهرآباد است، همچنین ایستگاه مترو در میدان راه‌آهن داریم در حالی که باید به داخل ایستگاه راه‌آهن مرتبط باشد.

پورسید آقایی با تاکید بر اینکه در سایر شهرها هم این مشکل را داریم، گفت: این نشانگر تفکر جزیره‌ای در سازمان‌ها است؛ بنابراین امروز به دنبال طراحی ایستگاه‌های حمل و نقل چند وجهی هستیم که ترمینال‌های اتوبوس، مترو و دیگر انواع حمل و نقل در یک جا متمرکز باشند تا مردم مفهوم یکپارچگی را احساس کنند.

کد N875233

وبگردی