آفتاب

طرح جامع مدیریت و کنترل حریق در منابع طبیعی اجرا می‌شود

طرح جامع مدیریت و کنترل حریق در منابع طبیعی اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از تصویب طرح جامع مدیریت و کنترل حریق در مناطق طبیعی استان خبر داد.

«علی محمدی‌مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، برای نخستین بار در کشور طرح جامع مدیریت و کنترل حریق در مناطق طبیعی، در چهارمحال و بختیاری تصویب شد.

وی با بیان این‌که آتش‌سوزی در جنگل‌ها جزو حوادث غیرمترقبه است، افزود: با اجرای این طرح و تأمین اعتبار، اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حریق، حین و بعد از حریق با تفکیک وظایف بین دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

محمدی‌مقدم گفت: با اجرای این طرح برای مقابله با حریق، آب انبارهایی در مکان‌هایی که بیشترین وقوع آتش‌سوزی را دارند ایجاد می‌شود.

وی ناهماهنگی و عدم انسجام میان دستگاه‌های دولتی، عدم مدیریت واحد اطفای حریق و نداشتن پشتیبان واحد را از معایب نبود طرح جامع مدیریت و کنترل حریق برشمرد و افزود: امید است با تصویب این طرح این مشکلات برطرف شوند.

محمدی‌مقدم سازماندهی و آموزش نیروهای مردمی و تشکل‌های مردم نهاد در راستای اقدامات مناسب در قبل، حین و پس از وقوع حریق را از اقدامات این طرح دانست و اظهار کرد: در این طرح با آموزش مردم در خصوص اطفای حریق لوازم اطفای حریق تهیه و در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش‌سوزی مهار شود.

وی عوامل انسانی را از عمده‌ترین عوامل آتش‌سوزی دانست و توجه همه‌ی آحاد جامعه به منابع طبیعی و حفاظت از این منابع خدادادی را از آنان خواستار شد.

انتهای پیام

کد N875073

وبگردی