آفتاب

تقاضای یونان برای دریافت بسته کمک مالی جدید ۲ ساله

تقاضای یونان برای دریافت بسته کمک مالی جدید ۲ ساله

دولت چپگرای الکسیس چیپراس پیش از پایان مهلت سررسید قسط بدهی یونان به صندوق بین المللی پول، از اتحادیه اروپا تقاضای یک بسته کمک مالی دو ساله کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دولت یونان همزمان اعلام کرده است که امشب (۳۰ ژوئن) قادر نخواهد بود که قسط یک میلیارد و ۶۰۰ هزار یورویی خود را به صندوق بین المللی پول پرداخت کند.

الکسیس چیپراس پیشتر پیشنهادهای ارائه شده از سوی وام دهندگان بین المللی را تحقیر آمیز توصیف و اعلام کرده بود یک همه پرسی برگزار خواهد شد تا مردم یونان خود درباره دریافت یا عدم دریافت وام نظر دهند. این در حالی بود که طی دو روز گذشته بانک های یونان تعطیل بودند و خودپردازها نیز بیش از ۶۰ یورو به افراد پرداخت نمی کردند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با این حال به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که برلین نمی تواند منتظر برگزاری همه پرسی دولت یونان بماند تا درخواست های جدید این کشور را بررسی کند. وزیر دارایی آلمان هم گفته است اگر یونان همه پرسی روز یکشنبه آینده رالغو کند، با آتن مذاکره می شود.

هر چند بعد از اعلام تصمیم دولت یونان برای برگزاری همه پرسی در مورد قبول یا رد پیشنهادهای وام دهندگان بین المللی، بانک مرکزی اروپا تاکید کرد که از دادن وام های بیشتر به یونان خودداری خواهد کرد ولی نشست وزرای اقتصاد و دارایی اتحادیه اروپا برای بررسی این موضوع در حال برگزاری است.

 

کد N875068

وبگردی