آفتاب
در رواندا برگزار شد:

سمینار منطقه­ ای صلیب سرخ درباره­ مراقبت­های درمانی در زندان

سمینار منطقه­ ای صلیب سرخ درباره­ مراقبت­های درمانی در زندان

یک سمینار منطقه­ ای سه روزه در رابطه با مراقبت­های درمانی در مکان­های بازداشت به میزبانی کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ در کیگالی پایتخت رواندا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در کیگالی، این سمینار فرصتی بود تا با ترویج درکی بهتر از چالش­های موجود و تبادل تجارب، نمونه­ های موفق و بهترین روش­ها، بهبودی در این حوزه ایجاد شود.

همانگونه که «جرج پاکلیسانو» ریاست نمایندگی کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ در رواندا در ابتدای سمینار گفت هدف اصلی برنامه­ های کمک ­رسانی در مکان های بازداشت عبارت از نظارت بر سلامت زندانیان، نجات جان­ها و کاهش میزان بیماری و مرگ و میر به عنوان بخشی از یک رهیافت فراگیر برای بهداشت عمومی است.

در این سمینار ۶۰ شرکت­ کننده، از جمله از بخش خدمات تأدیبی رواندا (کارکنان دفتر مرکزی و زندان­ها)، وزارت امنیت داخلی (واحد هماهنگی بهداشتی)، وزارت بهداشت (رؤسای ادارات فنی و مدیران بیمارستان­های منطقه ­ای)، مقاماتی از چهار کشور دیگر منطقه (بروندی، کامرون، گابون و ماداگاسکار) و نیز سازمانهای بین­ المللی و غیردولتی حاضر بودند.

بر این اساس شرکت کنندگان چالش­های مشترک و بهترین روش­ها را برای مدیریت مسائل و برنامه ­های بهداشتی به بحث و بررسی گذاشتند. با توجه به درس­هایی که آموخته شده، یک هدف دیگر هم شناسایی راه­ هایی برای مدیریت کلان در نظام زندان­ها بود.

ریاست کل بخش خدمات تأدیبی رواندا در سخنان آغازین خود از حمایت ارزنده­ کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ از زندان­های رواندا که از سال ۱۹۹۴ ادامه دارد قدردانی و از روابط کاری سازنده بین کمیته­ بین المللی صلیب سرخ و سازمان متبوع خود ابراز خرسندی نمود.

نمایندگی کمیته­ بین المللی صلیب سرخ در کیگالی از ۲۰۰۴ تا حال به عنوان بخشی از تلاش خود برای پشتیبانی از رفاه و آسایش زندانیان در ندامتگاه­ ها با استفاده از طرح­های مؤثر و پایدار، بر روی ظرفیت­سازی به خصوص در حوزه­ های آب، فاضلاب، مسکن و مراقبت­های درمانی تمرکز کرده است. همچنین از ۲۰۱۱ به بعد این سازمان منابع مالی لازم برای برگزاری یک سمینار ملی سالیانه را در رابطه با مراقبت­های درمانی در زندان تأمین کرده تا مقامات زندان از سراسر رواندا گرد هم آیند.

کد N875049

وبگردی