آفتاب

گسترش همکاری‌های هسته‌ای کانادا و انگلیس

گسترش همکاری‌های هسته‌ای کانادا و انگلیس

کانادا و انگلیس یک تفاهم‌نامه مشترک را در زمینه گسترش همکاری‌های دو جانبه در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، این تفاهم‌نامه مشترک روز دوشنبه توسط گوردون کمپل، ریس سازمان منابع طبیعی کانادا و لی مک‌دونا،‌ رییس سازمان انرژی و تغییرات آب و هوایی انگلیس به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه پس از آن به امضا رسید که پیش‌تر رهبران دو کشور در یک نشست مشترک بر ضرورت گسترش همکاری‌های انگلیس و کانادا در حوزه انرژی هسته‌ای صلح آمیز تاکید کرده بودند که بنابر آن از آژانس‌های دولتی، مقامات نظارتی، آکادمیک و موسسه‌های مالی دو کشور خواسته شده بود تا در زمینه انرژی هسته‌ای همکاری بیش‌تری با یکدیگر داشته باشند.

هم‌چنین در این تفاهم‌نامه بر افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌هایی مثل چرخه سوخت هسته‌ای،‌ تامین اورانیوم خام، طراحی، ساخت، کنترل و نظارت بر راکتورهای هسته‌ای تاکید شده است.

دو کشور هم‌چنین موظف شده‌اند که در زمینه‌های دیگری هم‌چون گسترش تعداد نیروی کار ماهر هسته‌ای از طریق افزایش روابط میان موسسه‌های علمی دو کشور، طراحی و تعیین روش‌های جدید دفع ایمن زباله‌های هسته‌ای و نیز تحقیق و توسعه صنعت هسته‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

به گفته مقامات دو کشور، این تفاهم‌نامه باعث ایجاد منافع زیادی برای بخش اعظمی از سهامداران صنعت هسته‌ای دو کشور انگلیس و کانادا از طریق تقویت روابط مستقیم میان شرکت‌ها،‌ آزمایشگاه‌ها و موسسه‌های هسته‌ای دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام

کد N874905

وبگردی