آفتاب

اتحادیه عرب خواهان حمایت جهانی از اعراب برای مقابله با تروریسم شد

اتحادیه عرب خواهان حمایت جهانی از اعراب برای مقابله با تروریسم شد

اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده‌ای درخصوص عملیات تروریستی اخیر در کویت و تونس از جامعه جهانی خواست تا به مسوولیت خود در حمایت از کشورهای عربی برای مقابله با تروریسم عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست که در سطح نمایندگان دائم و برای بررسی عملیات‌های تروریستی اخیر داعش در کویت و تونس و عملیات تروریستی در مصر برگزار شده بود، این اقدامات مصداق بارز تروریسم خوانده و محکوم شد.

وی ضمن ابراز اطمینان نسبت به قدرت دستگاه‌های امنیتی مصر جهت بازداشت جنایتکاران و محاکمه آنها در دادگاه، تاکید کرد که اتحادیه عرب از رئیس‌جمهور، دولت و مردم مصر در مقابله با فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور حمایت به عمل می‌آورد.

نبیل العربی بر اهمیت بررسی پیامدهای انفجارها و عملیات‌های تروریستی اخیر در کشورهای عربی تاکید کرد و خواهان ایجاد نقشه راهی برای اجرای مصوبه‌ها و قوانین اتحادیه عرب درخصوص مبارزه با تروریسم شد.

اعضای شورای اتحادیه عرب نیز تاکید کردند که مقابله با تروریسم و تندروی در درجه اول جنگ اعراب و مسلمانان برای دفاع از دین اسلام است. آنها بر پایبندی تمامی کشورهای عربی به فعالیت مشترک برای خشکاندن منابع مالی گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

نمایندگان دائم اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده خود از جامعه جهانی خواستند تا به مسوولیت خود در قبال حمایت از تلاش‌های کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم عمل کند؛ تروریسمی که خطری برای امنیت ملی عرب و صلح جهانی است.

انتهای پیام

کد N874263

وبگردی