آفتاب

اسرائیل کمک‌های خود به مخالفان سوری را مشروط کرد

اسرائیل کمک‌های خود به مخالفان سوری را مشروط کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کمک‌های پزشکی و "انسانی" این رژیم به شورشیان سوری در بلندی‌های جولان مشروط به این است که آن‌ها تندروها را از اراضی اشغالی دور نگه دارند و تعرضی به اقلیت دروزی نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، سخنگوی موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نقل از او گفت: زمانی که شخصی مجروح به دیوار "امنیتی" می‌رسد. تو باید به او کمک کنی و او را خوب کنی و او را بازگردانی. با این اقدام این پیام را به این مجروحان می‌دهید که اگر خواهان ادامه برخورداری از کمک‌های "انسانی" هستند نباید اجازه دهند که "جهادی‌ها" به مرزها برسند و دوم اینکه شما نباید تعرضی به دروزی‌ها کنید.

طبق اعداد و ارقامی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ارائه داده است، این رژیم بیش از 1600 مخالف سوری را در سه سال گذشته درمان کرده است.

مسئولان سوری می‌گویند که رژیم صهیونیستی با گروه‌های تروریستی همکاری می‌کند و به آنها کمک‌های پزشکی و لجستیکی ارائه می‌دهد.

در همین حال رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که آماده پذیرش دروزی‌های سوریه است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهارات خود هر گونه ارتباط مستقیم میان این رژیم و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در زمینه توافق آتش بس را رد کرد و گفت: ادعاهای تشکیلات خودگردان درباره مذاکرات مخفیانه تل‌آویو با حماس صحت ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، موشه یعالون دوشنبه شب گذشته خاطرنشان کرد که «قرار بود مذاکراتی با میانجیگری قاهره میان طرفین صورت گیرد، اما عملا هیچ خبری از مذاکرات تکمیلی نیست.»

وی افزود:« تشکیلات خودگردان و سازمان ملل متحد در انجام هماهنگی‌های لازم برای واردات کالا به غزه و مسائل مشابه آن مشارکت دارند، اما هیچ توافق آتش بسی وجود ندارد و تماس‌های مستقیمی میان تل‌آویو و حماس صورت نمی‌گیرد.»

یعالون مدعی شد که ارتش صهیونیستی نهایت تلاش خود را برای اطمینان از این مساله به کار می‌گیرد که کالاهای وارد شده به غزه برای ساخت موشک و حفر تونل مورد استفاده قرار نگیرند.

وی افزود: گروه‌های فلسطینی سعی در از سر گیری روند حفر تونل را دارند و من نمی‌توانم با اطمینان درباره این مساله صحبت کنم که آیا تونل‌های آنها به اراضی فلسطین اشغالی رسیده است یا نه، اما ما مراقب اوضاع هستیم و آمادگی مقابله با هر وضعیتی را داریم.»

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد که غزه به خاطر نیاز به بازسازی خرابی‌های جنگ با بحران سیمان مواجه است و جنبش حماس مجبور به آزمایش برخی راهکارهای دیگر برای حل این مشکل است.

انتهای پیام

کد N874218

وبگردی