آفتاب

اخذ 11 هزار سند موقوفات کشور در سال 93

اخذ 11 هزار سند موقوفات کشور در سال 93

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف کشور از اخذ 11 هزار جلد سند ثبت موقوفات در سال 93 خبر داد.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف کشور از اخذ 11 هزار جلد سند ثبت موقوفات در سال 93 خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی در نشست بررسی اخذ سند مالکیت موقوفات شاخص گفت: موقوفات بخشی از اموال عمومی کشور است و طبق قوانین و مقررات، متولی آن سازمان اوقاف است و در راستای تثبیت موقوفات باید از این املاک دفاع کنیم و در سال‌های اخیر با تفاهم‌نامه بین سازمان اوقاف و سازمان ثبت در راستای اخذ سند مالکیت برای تثبیت موقوفات قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: از سال 1310تا 1393 تعداد یکصد هزار جلد سند مالکیت برای موقوفات اخذ شد، ولی فقط در سال 92 تعداد 10 هزار سند مالکیت و در سال 93 تعداد 11 هزار سند مالکیت با همکاری سازمان ثبت برای موقوفات کشور صادر و اخذ شد.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان تصریح کرد: سازمان اوقاف با تمام قدرت و با مدارک لازم از حقوق موقوفات دفاع خواهد کرد و هیچ گاه به دنبال این نیست که حقوق مردم را تضییع کند و در این زمینه حساسیت زیادی به خرج می‌دهد.

حاتمی ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در استان مازندران در حوزه اخذ سند مالکیت بر لزوم انجام فعالیت‌های بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش نشست بررسی اخذ سند مالکیت موقوفات شاخص استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف، گرامی مدیر کل املاک سازمان ثبت اسناد کشور، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و عبدی مدیر کل ثبت اسناد استان و معاونین، مدیران و کارشناسان ادارات ثبت اسناد مازندران برگزار شد.

انتهای پیام

کد N874067

وبگردی