آفتاب

حمایت قطر از اقدامات ضدتروریستی و امنیتی کویت

حمایت قطر از اقدامات ضدتروریستی و امنیتی کویت

امیر قطر که برای عرض تسلیت و ابراز همدردی با مردم کویت به دلیل حادثه تروریستی اخیر وارد این کشور شده بود، در دیدار با شیخ صباح احمد ضمن محکومیت این حادثه تروریستی بر حمایت قطر از اقدامات امنیتی کویت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه الاتحاد امارات، "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی"، امیر قطر در دیدار با "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح"، امیر کویت حادثه کشته شدن چند نفر در انفجار تروریستی روز جمعه کویت را به وی تسلیت گفت و تاکید کرد موضعگیری قطر در مورد کویت ثابت و همیشگی است و قطر تمامی اقداماتی را که در راستای حفظ امنیت و ثبات کویت انجام شود، تایید می‌کند.

در این دیدار دو طرف به بررسی روابط عمیق دو کشور و راههای تقویت این روابط در تمامی زمینه‌ها به طوری که در خدمت منافع مشترکشان باشد، پرداختند. همچنین دو طرف موضوعات مشترک و آخرین تحولات منطقه و جهان را بررسی کردند.

به دنبال حادثه تروریستی روز جمعه کویت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی پیام تسلیت و همدردی از عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر دریافت کرد که در آن سیسی ضمن تاکید بر محکومیت شدید این گونه اقدامات تروریستی، همدردی مردم و دولت مصر را با کشور کویت و مردم آن ابراز داشت.

همچنین فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با امیر کویت ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، همدردی مردم و کشور فرانسه را با مردم کویت اعلام و تاکید کرد فرانسه در کنار کویت ایستاده و از تمامی تدابیر امنیتی این کشور در راستای حفظ امنیت و ثبات خود حمایت می‌کند.

اولاند در این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد فرانسه برای فراهم آوردن تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با این‌گونه اقدامات تروریستی آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام

کد N874010

وبگردی