آفتاب

آمریکا: پیشروی‌ کردها منجر به قطع منابع داعش از ترکیه می‌شود

آمریکا: پیشروی‌ کردها منجر به قطع منابع داعش از ترکیه می‌شود

یک مقام ارشد آمریکایی ادعا کرده است، پیشروی‌های اخیر کردها در مرز سوریه و ترکیه به قطع منابع و نیروهایی که از سوی ترکیه به رقه می‌رود کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلنیکن، معاون وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت، نیروهای کرد سوریه در هفته‌های اخیر به پیشروی‌های بسیار مهمی دست یافته‌اند.

ارتش آمریکا روز شنبه اعلام کرد، در نزدیکی کوبانی چهار حلمه هوایی انجام داده است. روز جمعه نیز ائتلاف هوایی ضد داعش در نزدیکی کوبانی هشت واحد شبه نظامیان داعش را به همراه چندین خودرو نظامی هدف قرار داد.

بلنیکن در ادامه اظهاراتش گفت: اکنون بخش زیادی از مرز بین ترکیه و سوریه تحت کنترل کردهاست که از سوی سایر سوری‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

روز شنبه یگان‌های حمایتی مردم سوریه (YPG) در کوبانی اعلام کردند که شبه نظامیان داعش را از این شهر بیرون رانده‌اند. داعش روز پنج شنبه با استفاده از حملات انتحاری توانسته بود وارد این شهر شود. حمله به کوبانی یک هفته پس از کنترل کردها بر شهر تل ابیض صورت گرفت.

معاون وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تسلط کردها بر شهرهای مرزی اشاره و عنوان کرد، تسلط کردها بر مناطق مرزی بسیار مهم است چراکه اگر کردها بتوانند سراسر مرز را تحت کنترل خود درآورند، خطوطی که از طریق آنها افراد و منابع به داعش می‌رسند قطع خواهند شد.

به گفته بلنیکن از زمان تشکیل ائتلاف ضد داعش در سال گذشته، این گروه تروریستی 35 درصد مناطق تحت کنترلش را از دست داده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که انگیزه‌ای حقیقی در بین افراد دخیل در درگیری‌های سوریه وجود دارد که فرآیند انتقال قدرت در سوریه به اپوزیسیون میانه‌رو این کشور که نه حامی غرب هستند و نه روسیه صورت گیرد.

بلنیکن در ادامه با اشاره به برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری از سوی آمریکا و شرکایش در منطقه اظهار کرد، این برنامه تنها به این مظور است تا مخالفان سوری پیشرفت و پیشروی خود را آغاز کنند.

انتهای پیام

کد N873588

وبگردی