آفتاب
شوهانی در گفت‌وگو با ایسنا:

حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه دزدی دریایی است

حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه دزدی دریایی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به ناوگان سوم آزادی غزه مصداق بارز دزدی دریایی است گفت که این کشتی جنگی نبوده و حاوی محموله‌های انسان دوستانه و مواد غذایی برای مردم بی‌گناه غزه بوده است.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در واکنش به اقدام نیروهای کماندوی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی و اولین کشتی ناوگان سوم آزادی غزه و انتقال آن به بندری در فلسطین اشغالی گفت: این گونه اقدامات از رژیم جعلی صهیونیستی طبیعی است، آنها با خوی حیوان صفتیشان دست به چنین اقداماتی می‌زند و در این شرایط شاهد سکوت کشورهای غربی و عربی و سازمان ملل هستیم.

وی با تاکید بر این که این کشتی جنگی نبوده است گفت: این کشتی دارای محموله انسان دوستانه و مواد غذایی و دارویی برای مردم غزه بود ملتی که سالها تحت محاصره صهیونیست‌ها هستند و این رژیم جعلی حتی اجازه نداد که محموله‌های بشر دوستانه به آنها برسد.

نماینده مردم ایلام با بیان این که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی و غربی بخصوص آمریکا از این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند گفت که در جریان حملات غزه نیز علی رغم این که رژیم صهیونیستی هر روز زنان، کودکان و مردمان بی‌گناه را می‌کشت اما آمریکایی‌ها حمایت می‌کردند و شورای امنیت سکوت می‌کرد که آنها نیز با این حمایت جرات چنین اقداماتی را پیدا کردند که اکنون به کشتی محموله بشر دوستانه حمله کرده و آن را بدزدند.

شوهانی با بیان این که در این شرایط انسان‌های آزاده و مستقل باید در همه دنیا نسبت به این اقدام عکس‌العمل نشان دهند گفت: در شرایطی که سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی سکوت اختیار کردند باید انسان‌های آزاده و مستقل با عکس‌العمل مناسب سازمان‌های بین‌المللی را تحت فشار قرار دهند تا در مقابل این اقدامات کاری کنند.

وی در عین حال سکوت کشورهای غربی و عربی را طبیعی خواند و گفت که آنها در موارد قبلی نه تنها سکوت کردند بلکه از رژیم صهیونیستی حمایت کردند اکنون زمانی است که مردم دنیا باید به پا خیزند و مجامع بین‌المللی را تحت فشار قرار دهند تا حداقل کاری نسبت به مرد بیگناه غزه انجام شود.

انتهای پیام

کد N873287

وبگردی